Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Eftermarknads slutsteg Saab ng9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    55
    Medlem#
    -

    Eftermarknads slutsteg Saab ng9-3

    Hej
    Kom över en tråd på ett annat forum angående att byta ut en förstärkare i en Saab ng9-3 2003 mot ett eftermarknads slutsteg. Där hävdade dem att det inte går men kom över en annan tråd som hävdade att det gick.

    Så ställer frågan till er går det och har ni nått tips om vilket slutsteg som man lämpligt kan byta ut AMP1 med ?
    Senast redigerat av jonathanle97§ den 2016-09-16 klockan 14:36.

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Skriv gärna ut årsmodell eftersom det är helt olika ljudsystem i olika årsmodeller. Jag antar att du pratar om den MY03 som du frågat om tidigare. Denna har fiberbuss (MOST) och då går det inte att ersätta rakt av. P.g.a fiberbussen så finns det ingenstans att hämta en elektrisk lågnivåsignal in till slutsteget. AMP1 har fiberbuss rakt in i förstärkaren. Frågan är varför du vill byta?

    En tjuvlösning som används till basförstärkare t.ex, är att låta AMP1 sitta kvar och plocka ut lågnivåsignalen inifrån AMP1. Sedan kör man in den signalen i en extern förstärkare. Men om du t.ex vill byta ut AMP1 för att den är trasig, så är det ju ingen lösning isåfall då AMP1 ändå måste ersättas.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    55
    Medlem#
    -
    Baselementen i dörrarna fungerar ej så tänkte byta ut amp1. Och då dom är rätt dyra så tänkte jag om man kunde koma undan med att köpe ett eftermarknasd slutsteg. Men det fungerar inte då ?

    Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

  4. #4
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av jonathanle97§ Visa inlägg
    Baselementen i dörrarna fungerar ej så tänkte byta ut amp1. Och då dom är rätt dyra så tänkte jag om man kunde koma undan med att köpe ett eftermarknasd slutsteg. Men det fungerar inte då ?
    Nej, det fungerar tyvärr inte.
    Det enda stället på din bil där du kan plocka signal för att mata ett eftermarknadsslutsteg är ut ur just AMP1, så är den trasig så finns ingenstans att plocka signalen.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

Liknande ämnen

  1. Eftermarknadsstereo NG9-3 > -07
    Av Jimpa_31 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 23:15
  2. Eftermarknads slutsteg och parkerings sensorer
    Av leolulz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-12, 21:42
  3. Eftermarknads NAVI/Stereo OG9-5
    Av bakke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-08-04, 17:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •