Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: GLT på 9-5 ltt

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Bor/pluggar: Göteborg
    Inlägg
    435

    GLT på 9-5 ltt

    Jag funderar på om det bara är negativt att köra med ett grundladd på 0.6 eller gör det bara att styrsystemet försöker kompensera genom att ställa ner ladd tryck så det blir ingen effektvinst? kan någon utveckla detta för mig?

    Mvh

    Jonas
    9-5 2,3t SE M99 fyller ut GARAGET

    "Are we going to play in a town called She left you? You can't be serious! (lettisk innebandylirare inför VM-match i...Skellefteå)"

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Bor/pluggar: Göteborg
    Inlägg
    435
    INgen som har stenkoll på detta med grundladdtryck? eller är det bara så att man SKA köra på 0.4-0.45 i GLT?

    Mvh

    Jonas
    9-5 2,3t SE M99 fyller ut GARAGET

    "Are we going to play in a town called She left you? You can't be serious! (lettisk innebandylirare inför VM-match i...Skellefteå)"

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 859
    Hej !

    Det är kanske för varm att orka förklara....
    Nåväl, för att göra en lång historia kort, varken T5, T7 eller T8 reagerar på något "bra sätt" då man höjt eller sänkt grundladdet.
    UTOM möjligtvis då mjukvaran är gjort för detta ökade trycket.

    Slutsats, inga mer hästar med högre GLT, i vissa extremer, faktiskt mindre....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Bor/pluggar: Göteborg
    Inlägg
    435
    jag ska kolla mitt GLT i dag med hjälp av trycklyft och en mätare och kolla när den öppnar.

    Men ska jag lägga den på 0.45 i grundladd, har en steg 1 (STT) programvara i boxen och det är en 9-5 M99 Ltt.

    Och hur vet man om ens laddtryck skenar på högre varv?

    Mvh

    Jonas
    9-5 2,3t SE M99 fyller ut GARAGET

    "Are we going to play in a town called She left you? You can't be serious! (lettisk innebandylirare inför VM-match i...Skellefteå)"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •