Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: FOTO-TÄVLING TurboTrycket ...

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 254

    FOTO-TÄVLING TurboTrycket ...

    Min tanke när jag skrev guiden i senaste TurboTrycket var att kombinera den med någon form av foto-tävling, som varit ett populärt inslag här på forumet tidigare.
    Dessvärre fanns inte platsen för att utlysa den tävlingen i tidningen, men detta fungerar ju nästan lika bra, så ...

    Nu har jag inte förankrat detta med Lillemor ännu, så jag vågar inte utlova några priser, eller ens att det blir någon tävling över huvud taget. Jag vågar ändå dra igång en tävling, där jag tar mig friheten att (i sann diktator-anda) enväldigt bestämma reglerna.

    Tema!
    Temat för tävlingen är givetvis Saab turbo! Givetvis bilen då, inte nödvändigtvis enbart aggreggatet (men en artiskt välkomponerad bild på aggreggatet enbart kan ju för all del också vara snyggt).
    Bilden ska således ha en direkt Saab-anknytning av någon form. Hel bil, halv bil, Saab-relaterad detalj osv osv ...

    Bidrag!
    Endast ETT tävlingsbidrag per person! Således inte massvis med bilder, utan en bild per person.

    Krav!
    För att tävlingsbidraget ska räknas som fullt godkänt kräver jag att det INTE visas i någon form här på forumet, eller finns att hitta på nätet, åtminstone inte innan resultatet kunngjorts i TurboTrycket (om så inte blir fallet kunngör jag givetvis det i tid här på forumet).
    Förekommer bilden på forumet eller nätet så går bilden omgående utanför tävlan.
    Nästa nummer av TurboTrycket är beräknat till slutet av september/början oktober.

    Viktigt!
    Det säger sig självt, men endast Din egen bild som Du själv tagit är välkommet som bidrag.
    Genom Ditt bidrag godkänner Du automatiskt att bilden kan komma att publiceras i TrurboTrycket och ger oss automatiskt rättigheten till att använda bilden fritt.
    Således kan Du inte åberopa eventuella rättigheter till bilden i efterhand.

    Bildkrav
    Av praktiska anledningar godtar jag endast digitala bilder.
    Bilden måste dock vara i fortsatt högupplöst skick, för att fungera i tryck.

    Bildhantering?
    Undvik i den mån det går att arbeta om/förbättra bilden i Photoshop.
    Jag söker mest "ärliga bilder", då det ger alla mest likvärdiga förutsättningar.
    En skitkass bild kan ju bli ruggigt snygg via Photoshop, men då hänger det ju mer på ens skärpa i Photoshop, snarare än skicklighet bakom kameran.
    Och det är ju inte riktigt det som är tanken ...

    Deltagande?
    Eftersom min mailbox blir full på nolltid om jag får en massa högupplösta bilder så ber jag intresserade att själv lägga upp sitt tävlingsbidrag på någon server där jag kan hämta hem bilden från min egen dator.
    OBS! Detta är inte detsamma som att exponera bilden på nätet, så länge Du inte gör adressen känd för någon annan än mig.

    Gör mig uppmärksam på vart bilden finns att hitta (webadress) genom att skicka mig ett pm, med direktlänk.

    Har du inte någon som helst möjlighet att lägga upp bilden någonstans så kontakta mig via pm, så får vi se hur vi löser det.
    Något enstaka bidrag skickat på mail fungerar ju, men det måste ske med mitt godkännande först, annars kommer mailboxen krasha totalt!

    Kontaktinfo samt info!
    Glöm inte att bifoga Din kontaktinfo.
    Vill Du får du gärna komplettera med info om vilken modell på kamera Du använt, men det är inget krav.

    * Namn (för/efternamn). Gärna kompletterat med nickname på forumet.
    * Fullständig postadress (ej för publicering).
    * Telefonnummer (ej för publicering).
    * Eventuellt medlemsnummer (ej för publicering).
    * Motiv (bil, modell, årsmodell).

    OBS!
    Jag kräver svar på samtliga fem punkter för att tävlingsbidraget ska räknas! Saknas denna info, så räknas inte bilden.
    Det är däremot inget krav på medlemskap i klubben för att deltaga! Detta är mycket viktigt att poängtera.

    Den som vill får även fylla på med lite övrig info om bilen på bilden.
    Vad som är gjort med den osv.
    Om bilden föreställer en bil som ni själva inte äger bör ägarens namn/hemmaort även framgå.

    Vinster?
    Eftersom jag drar igång denna tävling, mest på eget bevåg, vågar jag inte utlova något annat pris än äran och eventuellt att Din bild publiceras i kommande nummer av TurboTrycket.
    Dock är inget omöjligt, så man ska aldrig säga aldrig.
    Men vi tävlar främst om äran här!

    Jury?
    Insända bidrag kommer jag att gå igenom tillsammans med yrkesfotograf, vilket innebär att de kommer att granskas proffessionellt.
    Konstruktiva åsikter kring varje "final"-bild kommer att ges.

    Slutdatum?
    Bidraget måste vara mig tillhanda senast den 15 augusti!

    Övriga frågor?
    Ställ dem gärna här i tråden, så lovar jag att svara på Dina funderingar så snart jag hinner.
    Alternativt sänd mig ett pm.
    Jag har endast uppkoppling via jobbet, så ha överseende om svar dröjer.

    Jag kommer ta mig friheten att lyfta denna tråd emellanåt, så att den inte droppar för långt ned.
    Om någon vill hjälpa mig med denna enkla manöver är jag givetvis mycket tacksam!

    Mvh
    Fredrik
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 575
    måste man vara betalande medlem för att få delta i tävlingen?

    annars så var det ett bra initiativ!
    9-3x TTID 20x9,5

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 254

    Re: FOTO-TÄVLING TurboTrycket ...

    Citerar mig själv:

    Citat Ursprungligen postat av Mr Dezent
    Det är däremot inget krav på medlemskap i klubben för att deltaga! Detta är mycket viktigt att poängtera.
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 21:20
  2. BIL Utställning / EMMA tävling
    Av skalmanT-Nasty i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 00:49
  3. Tips om tävling för nybörjare
    Av gurenius i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 16:45
  4. Photoshop-tävling!
    Av Muttin i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-11, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •