Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Saab 900S MY90 -

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456
    Kul att vi är några som åker runt med og900 med trionic. Har en likadan bil som du fast min är nästan vit lacken är kass.

    Skoj att du ska bygga en aero klon, jag som är sedantok tycker du ska bygga en UK aero klon :-)

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Larzzon Visa inlägg
    Kul att vi är några som åker runt med og900 med trionic. Har en likadan bil som du fast min är nästan vit lacken är kass.

    Skoj att du ska bygga en aero klon, jag som är sedantok tycker du ska bygga en UK aero klon :-)
    Jodå, jag känner till din bil Har ju faktiskt rådfrågat dig lite på Facebook från och till
    Saabaero brukar också förespråka 2D sedan och jag måste säga att dom växer på mig, har mer eller mindre lagt ner billetandet nu.. får vänta till nästa säsong tror jag


    Jag har monterat magnetventil nu och kan konstatera att jag behöver nog gå igenom framvagnen under vintern, det är inte precis vibrationsfritt i högre hastigheter och dessutom ganska slingrigt.
    Supernöjd att köra 16T, dieselkaraktären försvann helt med denna turbo. Innan så fanns allt i mellanregistret men sen gick turbon och la sig på det högre registret men nu drar den lika länga som man vågar varva!
    Kör på ett steg 1 till 9000 2.0T och laddar en liten bit in i det röda, går rätt skapligt men man kan nog plocka ut rätt mycket mer om man bara får tummen ur och köper en bredbandslambda...

    Funderar på att köra autotune av tändningen, det lär ge lite effekt men hur säkert är det egentligen?

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 2.3T A50

  3. #23
    Helt original JonathanWs avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Sveriges mitt Sundsvall och Norrlands Hawaii Alnö
    Inlägg
    690
    Medlem#
    9217
    Detta har jag helt missat, ännu en og900 tråd!!! Bästa som finns, kommer självklart fullfölja dina framsteg
    SAAB så länge det är möjligt...
    STCS 9217
    SSK 6771

Liknande ämnen

  1. Saab 900s -90
    Av svempus i forum Projekt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 21:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •