Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Telefonkabel identifiering NG9-3 -05

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    14

    Telefonkabel identifiering NG9-3 -05

    Hej alla,

    Är en ny lyckling ägare av en 9-3 Aero -05, efter en varsam polering&vax + tvätt hade jag tid att kolla bilens utrustning.
    Har den stora Gps enheten kopplad med fungerande aux ingång i armstödet. Telefon anslutning är grå på displayen.
    Antar att det redan finns montering för Tel1 i bilen?

    Finns det någon på forumet som kan säga mig vad är det får gammal ericsson anslutning som är kopplad till bilen?

    Är det möjligt att uppdatera denna enhet så att en nyare android/iphone telefon skulle fungera direkt eller måste jag köpa någon till enhet för uppkoppling?




  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Det spelar ingen roll. Det som heter Telefon i ICM3 (skärmen) är alltså om du har inbyggd telefon i bilen. Den sitter i så fall i bagaget.
    Dessa äldre 9-3 har endast möjligheten att ha inbyggd telefon, och har man bluetooth så är den endast för att koppla ett headset mot den inbyggda telefonen. Finns alltså ingen möjlighet att koppla extern telefon vare sig via sladd eller bluetooth till att användas med telefon-menyn i bilen.
    Som en sidonot kan man ju säga att det är grymt med inbyggd telefon eftersom man då har antenn på taket på bilen och aldrig tappar samtal!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    14
    Tack för svaret.

    Då antar jag att denna gammla enhet är bara där för att man kan ladda telefonen?

    Ingen egentlig funktion för samtal + ratt knappar eller dyl.

    Har en svart låda i bagage utrymmet under högtalarna, bör kolla, med det verkar som en förstärkare.

    Haj fenan som är på taket är mjuk i toppen. (om det har betydelse)





    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det spelar ingen roll. Det som heter Telefon i ICM3 (skärmen) är alltså om du har inbyggd telefon i bilen. Den sitter i så fall i bagaget.
    Dessa äldre 9-3 har endast möjligheten att ha inbyggd telefon, och har man bluetooth så är den endast för att koppla ett headset mot den inbyggda telefonen. Finns alltså ingen möjlighet att koppla extern telefon vare sig via sladd eller bluetooth till att användas med telefon-menyn i bilen.
    Som en sidonot kan man ju säga att det är grymt med inbyggd telefon eftersom man då har antenn på taket på bilen och aldrig tappar samtal!
    Senast redigerat av Ensio den 2016-08-29 klockan 11:56.

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Det finns någon form av "telefon-in", om jag minns rätt så att radion i bilen vet att du talar i telefon och då stänger av ljudet i högtalarna, ev. kan man även få samtalsjudet där med speciella kablar, men det är jag inte säker på.
    Det kan vara navigationen, den är en svart DVD-spelare som det står SAAB navigation på.
    Man kan inte känna på fenan om den innehåller något, den är alltid mjuk i toppen.

  5. #5
    Sugmotor Finkladds avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Småländska höglandet
    Inlägg
    36
    Jag har telefonförberedelse i min bil, fast med den mindre displayen på stereon. Går det få in något sånt här bygge? https://www.youtube.com/watch?v=_WUeuWif9D8
    Körkort sedan den 17 april 2016.
    Körde av vägen den 17 oktober 2016, exakt 6 månader efter körkortet.
    Silvergrå SAAB 9-3 2.0T Aero 2004 m. finfin utrustning sedan den 25 augusti 2016.
    Metallicblå SAAB 9-3 2.0i 1998 m. kassettradio 24 april 2016 till 21 augusti 2016.

Liknande ämnen

  1. Hjälp med identifiering av min 9-3:a
    Av Calle.L i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 13:54
  2. identifiering av fälgar
    Av benilsson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 01:01
  3. Identifiering av färg!
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 09:54
  4. Identifiering av avgashus
    Av Freddie i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 10:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •