Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med SID OG9-5 -00

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -

    Problem med SID OG9-5 -00

    Jaha. Då visar de sig att siden inte funkar vilket kanske är ganska normalt.

    Tänkte först höra med er som köpt nytt kontaktband. Vart har ni köpt och hur har de fungerat?

    Tänkte testa att limma fast min med superlim. Är de nån som provat? Kan den få kontakt igenom limmet?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    33
    Vad är det för bil, og9-5?

    Jag köpte ett nytt kontaktband på Tradera till min gamla bil, en og9-3 när siden började försvinna.
    Det gamla bandet låg mer eller mindre löst när jag delade siden (det är limmat original). Rengjorde ordentligt, använde sedan superlim och var noga med att kontakterna var emot varandra.
    Sjukt pilligt, men vips var siden igång igen men vissa pixlar lyste inte, så det är nog lite lotteri hur bra man lyckas.

    Dock finns det företag som gör vid displayerna till en vettig peng.

    Hoppas att det var till hjälp.

    Mvh

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 163
    Och det finns privatpersoner som gör det samma, kika på Pryltorget säljes är ett tips
    Och nej, det skall inte limmas med superlim för det leder inte, nya ledare bör ha ledande lim förklistrat där det skall finnas.
    Du kan läsa om vad som brukar ingå om du köper kabel själv här och där finns video att kika på oxå

    Jag gissar att det gäller en 9-5 Aero -00
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    757
    Citat Ursprungligen postat av Zumo Visa inlägg
    Jaha. Då visar de sig att siden inte funkar vilket kanske är ganska normalt.

    Tänkte först höra med er som köpt nytt kontaktband. Vart har ni köpt och hur har de fungerat?

    Tänkte testa att limma fast min med superlim. Är de nån som provat? Kan den få kontakt igenom limmet?

    Tacksam för svar.
    Om man skriver följande på google:

    "saab sid repair", så får man upp en hel del. Om man dessutom orkar bemöda sig om att söka på STCS (här) så får man upp en uppsjö av trådar och tips.

    Men det kanske är jobbigt?

    /Lufto

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Och nej, det skall inte limmas med superlim för det leder inte, nya ledare bör ha ledande lim förklistrat där det skall finnas.
    Garanterar det "strömledande limmet" till att sidens alla pixlar fungerar till 100% efter reparationen?

  6. #6
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 163
    Nej, det gör det inte men det är en förutsättning. Montören kan lätt sabba detta och det är ganska pilligt så noggrannhet och bra syn är bra att ha.
    Och Ja, det brukar vara jobbigt att söka för vår sökfunktion måste hanteras rätt samt orden vara tillräckligt långa. Lyckas man inte kan man prova Google
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604
    Tveklöst http://www.saabdisplayrepairs.co.uk
    Sände min för ca 4 år sedan. Va tillbaka felfri med även nya dioder på 1 vecka!
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •