Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Oljud bakom intrumentpanelen

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -

    Oljud bakom intrumentpanelen

    Hej. Jag har just köpt mig en Saab 9-5 2.3t manuell 2007, och upptäckte att det kommer ett irriterade oljud bakom instrumentpanelen. Trodde först att det var en löv som fastnad i luftkanalerna, men ljudet varken ökar eller slutar när jag reglerar fläkten.

    Jag hittade en Youtube video med en 9-3:a som har samma problem med ljudet.

    https://www.youtube.com/watch?v=j-cOmHoGHWM

    Ljudet kommer ibland bara när jag kör. Ibland när jag gör en tvär sväng så kan ljudet bli lite svagare för att sen återgå till full styrka. Det spelar ingen roll om jag varvar motorn eller vrider av fläkten heller.

    Det som är mest irriterade är att ljudet slutar när bilen står stilla, och det är svårt att felsöka när man kör.

    Bilen är har bara gått 6000 mil, och är i fin form för övrigt.

    Någon som vet hur jag kan lösa det?

    Tacksam för all hjälp.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    352
    Prova att applicera tryck ovanpå instrumentpanelen på olika ställen. Jag fick bukt med mina oljud i panelen genom att kila fast två stora suddgummin mellan vindruta och panel.
    Kör BMW M340i -21
    Tidigare bilar värda att nämna: 9-3SS Aero V6T 290hk/460Nm, 9000 AERO-96, 9000 2,3T-91, 9000T-88aut, 900T16-87.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Belker Visa inlägg
    Prova att applicera tryck ovanpå instrumentpanelen på olika ställen. Jag fick bukt med mina oljud i panelen genom att kila fast två stora suddgummin mellan vindruta och panel.
    Hallå. Jag tryckte lite överallt...och rakt under hastighetsmätaren så var det plasten som låg och dirrade. Tack ska du ha...skönt att bli av med ljudet :-)

Liknande ämnen

  1. Lacka intrumentpanelen, blank svart eller silveR?
    Av lennis i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 19:42
  2. Oljud Bakom panelen
    Av hellraiser i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 01:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •