Hej!
Har huvudbry av en långmila trotjänare.
Har bytt termostat 2ggr pga att tempmätaren inte vill gå till normal arbetstemperatur ("vågrätt läge"). Sitter en ganska varm i nu.
Har bytt tempgivaren till en ny från speedparts, den var dessutom lite djupare.
Den klarar avgasproverna galant trots sina 40k+ på samma lambda. På tomgång vandrar den +-50 varv fast inget som känns onaturligt.
Det är ingen oxid på tempgivarkontaktytorna, bytt kontakttungan på tempgivarkabeln dessutom.
Motorn går övrigt perfekt förrutom att gasen vill hänga sig runt 2000varv någon gång, går ner efter en stund, fast ganska ovanligt.
Vakuumslangarna är fräscha. Startar perfekt, pigg, gnäller aldrig annars. Tomgångsregulator spjället är nytt, likaså bränslefiltret.
Odödlig motor, vad kan man säga...
Har någon varit med om någon liknande grej, vad ska jag göra??