Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Stöldskydd ur funktion.. Saab 9-5 2004

  1. #1
    Sugmotor m1kes avatar
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Stöldskydd ur funktion.. Saab 9-5 2004

    Tjena!

    Fick upp följande på siden idag: "Stöldskydd ur funktion kontakta verkstad".

    Allting började med att regnrs belysningen sockel fäste hade lossnat, så skulle ta tag i o fixa det (demonterade allt typ), sen nu när jag har monterat tillbaka allt så fick jag upp det, går att cleara på Sid:en men kommer upp vid varje start

    Mvh Mike

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Välkommen till STCS m1ke



    Bäst är att läsa ut felkoder för att veta varför den larmar
    Och det kan ju vara så att det även är en slump att detta kommer just när du meckat med belysningen.

    Är larmsirenen original så är den 12år och då har nog batterierna i den gjort sitt och behöver bytas alt. byta hela sirenen.
    FAQ: Batteribyte larmsirén 9-5 -00 med bilder


    Redigerar du din profil och berättar var i landet du finns kanske du får hjälp att kolla med Tech2
    Edit: Denna karta kan hjälpa dig hitta någon som kan läsa ut felkoder om du inte vill åka till ett Saab Service Center
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-08-14 klockan 21:28.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av m1ke Visa inlägg
    - Allting började med att regnrs belysningen sockel fäste hade lossnat, så skulle ta tag i o fixa det (demonterade allt typ)
    I tilfelle dette ble utløst som en følgefeil under arbeidet med lyset og nå er borte, vil varsel i SID gå ut etter at tenningsnøkkelen har vært til posisjon "ON" 20 ganger.

    To spørsmål:
    - Har du (fortsatt) lys i bagasjerommet når lokk/luke er åpen?
    - Sedan eller stasjonsvogn?
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  4. #4
    Sugmotor m1kes avatar
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Hej! Har låtit bli o köra bilen på 2 dagar (har en xc60 som jag kör oxå). Felmeddelandet verkar ha försvunnit när jag skulle starta upp bilen o köra den idag, Provade även o starta om bilen ett par gånger o se om det skulle komma upp igen, men nepp. Problemet verkar ha löst sig själv ? Det är som bilen har saknat mig lite . Aja

    Mvh Mike

    Glömde o tacka så mycket för din hjälp!

    Smidigt med den där "Kartan", den kan jag ta nytta av sen om något annat strular, Som sagt mitt problem verkar ha löst sig av sig själv så det är okej nu. Tack!

    Mvh Mike
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-08-17 klockan 14:57.

Liknande ämnen

  1. Stöldskydd ur funktion - Saab 9-5 2004
    Av Martini i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-11-25, 19:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •