Det ingick i en deal som jag skrev vilket i slutet innebar att jag hade batteriet i ~800:-.
Det ingick i en deal som jag skrev vilket i slutet innebar att jag hade batteriet i ~800:-.
9-3 SS 1.8t -05.
Ja en bra deal, behöver ju inte innebära att det är olagligt. Det beror ju på sammanhanget.
Såg att Bauhaus hade batterier! T.ex https://www.bauhaus.se/bilbatteri-12v-70ah Prisvärt?
Daily: Saab 9-5 Aero 2005 Fun: Saab 9-3 TurboX. Finns att beskåda på: Youtubekanalen SaabCars https://www.youtube.com/c/SaabCars4u
Jag köpte ett Biltema 80-2624 (62Ah 620CCA) för 799:- och 4 års garanti förra året till min 9-5:a i signaturen.
Jag skulle säga att risken för problem är betydligt högre på Bauhaus.
9-5 2.3t SC 2000, 55000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
2 st Exide EA770 Premium Carbon Boost 77Ah beställda - 219 € inkl frakt till dörren depn BaSBa
Har köpt tidigare utan problem,
/arne 2226
95 2.3t bio -07|95 2.0t|9-3 2.0t|9000 CSE 2.3t|Säker H -72
Tidigare: V40 T4 |9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare
Jag noterar att det verkar vanligt att köpa 2 (två) batterier från Basba. Det är säkert fördelaktigt ur fraktprissynpunkt. Men det får mig att fundera på varför någon skulle vilja köpa mer än ett batteri åt gången.
Inte kan det vara så att man konsekvent köper så dålig kvalitet att man konstant har dåliga batterier? Eller att man kör batterierna så hårt att de inte håller?
Hur länge håller era batterier? Efter att ha gått över till Biltemas AGM har det inte behövts köpa igen. Lite som att byta till PowerFlexOch inte köper jag dubbla uppsättningar bussningar om jag tidigare bytt till PowerFlex...
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Jag har handlat vid två tillfällen med två batterier vid varje. Visst är det fördelaktigt rent fraktmässigt att beställa mer än ett. I mina fall beror det dock på att det tajmat ihop så väl att jag behövt byta ut gamla batterier (original GM eller Biltema) som antingen havererat eller varit trötta. De fyra Exide EA770 & EA852 Premium Boost jag beställt från Basba har inte krånglat eller behövt bytas ut. Så ej heller de motsvarande två Tudor TA770 jag köpt i Sverige 2012.
Jag bytte på båda bilarna samtidigt. Inte svårare än så
Hoppas att jag inte behöver byta på många år nu.
Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi
Jo, jag var nog ganska säker på att det låg till så för er.
Andra batteriet blir ju väldigt liten extrakostnad "när man ändå beställer"![]()
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Köpte oxå 2st Exide EA770 Premium 77Ah 12V 760A Carbon Boost Autobatterie
från Basba förra sommaren, fungerade riktigt bra. Leverans ända till bilen...
Garaget>> http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. 9-3 Aero SC V6 Automat -08. Dottern har övertagit den. Cupra Ateca -19.
Våren 2012 sambeställde jag och mina föräldrar varsitt Exide TA från Basba (ett 770 till min saab ett 720 till föräldrarna).
Nu, drygt 7 år senare har jag tagit över föräldrarnas S70 och äger därför båda bilarna som vi då köpte batterier till.
Medan jag försökt underhållsladda saab-batteriet någon gång eller två per år har föräldrarna bara "kört" bilen. Båda bilarna har kvar sina 7 år gamla batterier, men det börjar märkas att batteriet i S70n är trött nu när det börjar bli kallt ute.
Slutsats: Basbas Exide EA batterier håller utmärkt (7+ år får anses klart godkänt), men lite underhålldladdning här och där är inte fel.
Tidigare: Saab 900i -88, Saab 900i -89
Nu: Saab 9-5 aero -04, Volvo S70 -98
Härnäst: Ren elbil. Dagsnotering: Kia Niro EV