Resultat 1 till 20 av 350

Ämne: Resurrection av min första 9-5, "Silversaaben"

Trådad visning

  1. #11
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Ja, iofs, skivorna är ju skrot oavsett, så man borde ju kunna ta en smal skiva i vinkeljohan och bara skära ett rakt spår och sen knacka loss med slagmejsel eller nåt.. skiter det sej kan man ju svetsa efteråt, och går det riktigt åt helvete får man väl skära loss skivan, den är ju skrot oavsett.

    Försökte gå ut på eftermiddagen igen, men det började regna igen, vädrets makter är inte med mej i projektet :/ ..å andra sidan, den dagen jag drog bromsrören var det perfekt, mulet men regnfritt, perfekt temperatur för att jobba i tshirt typ, jag var ute typ 10 på förmiddagen och jobbade ända till 20.15 då barnen skulle nattas.

    Kul att folk gillar att läsa, det blir ju lite monolog och loggbok för sej själv, men det är mer otiverande att skriva om någon faktiskt läser

    I morgon ska yngsta barnet skolas in på dagis, och det är min sambo som ska vara där, det betyder att jag har drygt en halvdag hemma ostört, bara vädret är bra så ska det bli saker gjorda, förhoppningsvis får jag loss båda skivorna, luftnipplarna, borstar rent oken/okhållarna och kan montera "nya" skivorna och beläggen. ..men vi får väl se hur det går.

    2 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 21:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •