Det under luckan, vid reservhjulet - men det ser nog annorlunda ut jämfört med kombin,vid närmare eftertanke.Tror den försvann 2002.
Ok, då kanske den inte är en bra kandidat. Grejen är att tidiga 9-5 har steglösinställning av intervalltorkming-
Det under luckan, vid reservhjulet - men det ser nog annorlunda ut jämfört med kombin,vid närmare eftertanke.Tror den försvann 2002.
Ok, då kanske den inte är en bra kandidat. Grejen är att tidiga 9-5 har steglösinställning av intervalltorkming-
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Du menar frigoliten som håller i grejerna ?
Har inte alla steglös inställning ? nu har min 05a och 07a regnsensor så då har man ju tyvärr inte intervall alls.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Än så länge kan man själv skrota, alltså rapportera in den som skrotad till transportstyrelsen. Gjorde det 2019, tog MKT delar, och gav bort kvarvarande skrotchassi på Facebook. Upphämtat nån dag senare.
Jaså ? en kompis står som en ägare på en MC som han skrotade typ 1994 eller nåt, och som transportstyrelsen vägrar stryka ur registret utan bevis på skrotning, alltså från en skrotare.
Ska kolla upp det där bättre, men vill åtminstonde plocka ferrita-systemet från den..
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Det är uttryckligen inte meningen att det ska gå att skrota den själv, men jag antar att det går att hitta tricks. Det mest uppenbara är att hitta någon via kontakter som skrotar den på pappret mot betalning om man hamnar i din kompis situation.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Jaså? Jag tog den gula delen, kryssade i skrotad/avregistrerad (eller nåt liknande) och skickade in dokumentet till transportstyrelsen med bilens plåtar. Gjort så två gånger, de andra gången hörde de av sig och ville ha bevis på att den var skrotad, så jag skickade en bild på slaktplatsen. Avreggad två dagar senare.
Han bryr sej inte så mycket längre sen den blev skattebefriad, och transportstyrelsen uppenbarligen inte går till kronkalle med registerhållningsavgiften, men jag vet att han försökte för ett antal år sen.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Att plocka delar och sedan få bilen körd till skrot är inga problem, ens i Stockholm.
Jag skickade idag en bil där fjädringen var plockad (och mycket annat), så inte rullbar, den blev upphämtad.
gizze: gratis ? ..för det är ju det som rä problemet.. nån skrot jag kollade hade en lista typ:
Du får 1500kr för bilen och..
-2500 om katalysatorn saknas
-2000 om bilen inte är komplett
-2000 om bilen innehåller delar som inte är bildelar
Det kostar 50kr per mil när vi ska hämta
..Typ, minns inte exakta siffror.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Idag ringde det på dörren, det var en kille som frågade om jag ville bli av med min opel astra.
Jag sa att njae, däremot silversaaben ..han sa att han kunde ge mej en tusenlapp och hämta den på plats,
jag ska att jag skulle fundera lite på det, men det är stor risk att den får döden dö
Lite trist, det var min första 9-5, och jag har ägt den sen 2011, den var med om flytten till huset, jag körde mitt första barn från BB i den och den
har varit en trogen vän under alla år.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01