Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: ang. GLT mm

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    327

    ang. GLT mm

    Hade lågt GLT och skulle skruva upp det till ca 0.5 enligt min chipleverantör.

    Nu är problemet att jag hade ca 0.35 innan jag skruvade och skruvade och skruvade.

    Nu har jag skruvat in hela stången... Går alltså inte att skruva in mer och har då fått ca 0.55 GLT
    Vad kan vara fel?
    Har även plågsamt långsam spool up.

    Funderar på om det kan vara själva WG ventilen i avgashuset som är dålig eller om det är WG fjädern som är slapp.
    Förra ägaren tyckte också den var ovanligt seg och bytte då hela WG klockan utan resultat.

    Den går bra som *** när väl boxarna tar över laddtrycksstyrningen men innan så känns det som om WG skulle smygöppna lite.

    Hjälp...!
    Saab 9000 AERO -93 (Finbilen) ... Volvo 142 DL -72 (jadu, lagom med renovering till 30års krisen)
    Opel astra kombi -96 (brukisen)

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    327
    Upp

    Ingen som har samma symptom?
    Saab 9000 AERO -93 (Finbilen) ... Volvo 142 DL -72 (jadu, lagom med renovering till 30års krisen)
    Opel astra kombi -96 (brukisen)

  3. #3
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 199
    Medlem#
    3186
    Någon tryckslang som läcker kanske?
    ///Mackanized
    Tillbaka

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    327
    Har kollat och dubbelkollat i stort sett allt...

    När jag skulle justera GLT så måste jag ju plocka bort DP och då kände jag på WG ventilen. Utan tryckklockan isatt så vippar den fram och tillbaka superlätt.

    Därimot själva "tallriken" som är luckan så att säga (grymt bra på att förklara) sätt lite löst i min mening.

    Min teori är att det kunde vara så att så fort den börjar öppna luckan så öppnar den lite extra tack vare att den glappar lite...

    som sagt, jag är bäst på att förklara!

    Edit: kan tillägga att den går bra när väl boxen tar över laddtrycksstyrningen, man känner ett tydligt ryck iväg när boxen tar över.
    Därav min teori ang. WG
    Saab 9000 AERO -93 (Finbilen) ... Volvo 142 DL -72 (jadu, lagom med renovering till 30års krisen)
    Opel astra kombi -96 (brukisen)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •