Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bytt ventiltryckare, startar ej!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    113

    Bytt ventiltryckare, startar ej!

    Har en Saab 9-3 Aero B205R motor. Har precis bytt alla ventiltryckare till nya. Nu vill inte bilen starta. Låter som att bilen inte har någon kompression. Allt går runt som det skall göra. Har gjort detta 2 gånger om och det samma fel. Kan det vara att det är fel sorts ventiltryckare? Jag har mätt och dom gamla och nya är identiska i storlek. Piggen som finns på insidan på tryckaren den går att trycka in i dom nya, ska det vara så? Dom gamla som jag tog ur var stenhårda.

    Dessa är dom jag köpte:

    http://www.partsforsaabs.com/product...e16a671316fdaf

    Någon som vet vad felet kan vara? Jag blir galen snart! Otroligt tacksam för all hjälp.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    758
    Citat Ursprungligen postat av Fireztorm Visa inlägg
    Har en Saab 9-3 Aero B205R motor. Har precis bytt alla ventiltryckare till nya. Nu vill inte bilen starta. Låter som att bilen inte har någon kompression. Allt går runt som det skall göra. Har gjort detta 2 gånger om och det samma fel. Kan det vara att det är fel sorts ventiltryckare? Jag har mätt och dom gamla och nya är identiska i storlek. Piggen som finns på insidan på tryckaren den går att trycka in i dom nya, ska det vara så? Dom gamla som jag tog ur var stenhårda.

    Dessa är dom jag köpte:

    http://www.partsforsaabs.com/product...e16a671316fdaf

    Någon som vet vad felet kan vara? Jag blir galen snart! Otroligt tacksam för all hjälp.
    Jamen, det tar ett tag för tryckarna att få olja i sig och trycksättas.
    Hur länge har du gnidit på startmotorn. På min gamla mammas opel kadett blev det väl tyst efter 30 sek.
    Tror inte du gjort fel. Det är ju inte heller så att det står med stor pil: -"Förfyll här".

    /Lufto

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    113
    Jag har väl kört på startmotorn ca 10-15 sec varjegång jag provar. Har testar över 4-5 gånger. Inget som tar skada om jag gör mer än det?.

Liknande ämnen

  1. Bytt instrumenthus = startar inte?
    Av e34briliant i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-01-30, 13:40
  2. Saab 9-5 -00 startar ej, vevaxellägesgivare bytt
    Av scim i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-07-17, 11:54
  3. bytt topppackning nu startar den inte ????
    Av nilsson-90 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 19:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •