Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Svårt att fixa ljud? 9-3 Aero 03

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2016
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -

    Svårt att fixa ljud? 9-3 Aero 03

    Tja! Jag har en Saab Aero SS från 03 och har tänkt att fixa lite bättre ljud, är främst ute efter schysst bas
    Min fråga till den eventuellt kunnige är hur mycket jobb det kan vara? Svårt att göra Själv?
    Allmänna tips om ljud ungefär

    Tack på förhand! Mvh, Jonte

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    De första årsmodellerna av 9-3 (fram till faceliften 2008 ) är tyvärr väldigt knöliga att bygga ljud i på grund av att man använt ett avancerat fiberbuss-system. Så man kan inte byta till en annan stereo eller slutsteg på ett enkelt vis till exempel. Men det finns guider på hur man t ex också kan löda in lågnivåutgångar från befintligt slutsteg. Men jag rekommenderar att du söker efter lite gamla trådar om ämnet. Det finns massor i ämnet.

    Att koppla in en baslåda på högnivå är antagligen det enklaste att göra. (Alltså att stjäla signal från befintliga högtalare och mata ett slutsteg med det, eller med hjälp av högnivå->lågnivåomvandlare). Även om befintliga högtalare kan vara begränsade i register så GÅR det att få till bättre ljud. Har en kompis som byggde på det sättet. Kanske inte det BÄSTA sättet, men det går som sagt.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Torkare och spolare funkar inte , svårt att fixa? (9-3 ss)
    Av johne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 20:28
  2. Svårt att montera ljud ?
    Av fall3 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 19:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •