Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bromssköld fram till ng900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Surte
    Inlägg
    221

    Bromssköld fram till ng900

    Vet någon vad besiktningens regler säger om bromssköldens vara eller icke vara?
    Den gick igenom så fint med totalt bortrostad bromssköld vä fram och en nästan hel hö fram, men besiktningskillen kanske bara var snäll.
    Håller på och byter fjäderben nu och funderar på om jag skulle byta bromssköldarna, om jag måste, ska jag väl lägga till. Hittade bara på skroten för 400kr och det var lite mycket pengar att lägga på en gammal bil. Har ni andra tips på var jag hittar sköldar så skriv gärna. Är det samma bromssköldar till någon Opel?
    Så fort någon icke SAABägare utbrister: "SAAB är så förbaskat svårskruvat!" så lägger jag på mig kännarminen, nickar instämmande och svarar lugnt:
    "Ja, SAAB är ingenting som en amatör ska ge sig på."

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    777
    Medlem#
    7119
    Behövs inga bromssköldar.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    757
    Citat Ursprungligen postat av Kal Visa inlägg
    Vet någon vad besiktningens regler säger om bromssköldens vara eller icke vara?
    Den gick igenom så fint med totalt bortrostad bromssköld vä fram och en nästan hel hö fram, men besiktningskillen kanske bara var snäll.
    Håller på och byter fjäderben nu och funderar på om jag skulle byta bromssköldarna, om jag måste, ska jag väl lägga till. Hittade bara på skroten för 400kr och det var lite mycket pengar att lägga på en gammal bil. Har ni andra tips på var jag hittar sköldar så skriv gärna. Är det samma bromssköldar till någon Opel?
    Sköldarna gör mycket nytta för sprut, spray och "världskrig" under bilen. Tror Speedparts har sköldar till din bil till OK pris.

    /Lufto

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    400 på skroten ? Finns två olika och de kostar följande nya på saab: 94-96 209kr st, 97-98 222kr st.

    Besiktningen har inga synpunkter annat än om det sitter fästen för bromsrör eller liknande på dem. I övrigt så ser det ju åtminstone trevligare ut när de sitter där.

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Dra högtalarkabel till dörrarna fram ng900
    Av Bennet i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-04-26, 00:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •