Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Byta från 9-3 ss Aero till 9-5 Aero rätt pris?????

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    285

    Byta från 9-3 ss Aero till 9-5 Aero rätt pris?????

    Behöver lite hjälp, jag köpte en 9-3 ss Aero -05 för ca 9 månader sedan.

    Vi ska nu ha barn och barnvagnen går ju knapt att få i 9-3 ss baklucka, men jag har hittat en 9-5 Aero -04 som gått 1500mil.

    Bilarna har ungefär samma utrustning min 9-3 har dock stora stereon och navigator men annars är det samma lika.

    Här är 9-5an http://lotus.bytbil.com/carinfo.cgi?id= ... ssonarboga

    Verkar det rätt att ge 30000 mellan??
    Dyrt eller billigt?

    Man kanske ska vänta på 9-3 kombi istället??
    9-3 SS Aero -05
    Kör:9-3 Aero -07 Avställd:og900 Special

  2. #2
    Hade jag varit du hade jag valt att vänta på nya 9-3 sportkombin, med tanke på att 9-5:an kommer med ett nytt utseende till årsmodell 2006 och då kommer nuvarande 9-5:an att genast kännas gammal.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    782
    Jag skulle satsa på en 9-5 sitter själv och kuskar runt med barnvagn och skulle inte klara mig med en mindre bil... blir alltid massa skit i bilen var man än ska med barn
    Audi S6 -02
    Seat Ibiza 1.4 sport -07

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av Blomman
    Hade jag varit du hade jag valt att vänta på nya 9-3 sportkombin, med tanke på att 9-5:an kommer med ett nytt utseende till årsmodell 2006 och då kommer nuvarande 9-5:an att genast kännas gammal.
    Hade också försökt vänta ut nya 9-3sportcombin, 9-5 har kännts gammal ända sedan den kom, 9-3 känns minst 10år nyare bakom ratten!

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1 619
    För min del så känns det kanske som att 9-3SC är lite för liten? Jag har ju inte sett den in real life men borde den inte vara liknande V40/V50 i utrymme?

    Jag har en 9-5 Sedan och där går min barnvagn in perfekt. Då har jag ca 50-55% bagage utrymme kvar. Så det gäller att välja rätt barnvagn också.
    Vi köpte barnvagn efter bilen och då blev det en Teutonia Rocky som går in superlätt....
    / Stefan
    Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    ="Mrb189-5 har kännts gammal ända sedan den kom, 9-3 känns minst 10år nyare bakom ratten!
    Bullrar mer...
    Fredrik J

  7. #7
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    jag tycker att 30.000 imellan känns schysst....
    Synd bara att det är en "snik-aero"... (snik = utan taklucka )
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Jadu, kniviga bekymmer, det skulle du tänkt på innan det vart som roligast för 8 månader sen

    30 låter väl "schysst" ? Men Anders brukar vara rätt så dyr på utpriset på sina bilar tyvärr. Men du får ganska schysst mellanpris iaf.. Är det inte lite synd att sumpa navigatorn dock ? Kika runt lite på bytbil och spana in lite 9-5:or i närområdet som du kanske kan få bra inbytespris på också så kan du ju ringa runt lite och snacka priser...

    Kom förbi med navigatorskivan snart förresten, du har väl semester antar jag, så kan vi passa på att spöa dig lite på golfbanan också, Rydde har nya stickor ju

    /Rydde

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    285
    Det blir inget köp tror jag, han vart ju alldeles till sig när han såg alla träffar som var på den bilen så han skulle ha 40 pix mellan och då fick jag inte med 18" fäljarna. Fäljarna skiter jag väl i men 40 pix är mycket tycker jag.

    Vi får väl se, har ju inte fått knodden än så det är ju bara att avvakta.

    Jag har inte semester än men du kan väl höra av dig nån dag så kan vi åka hem och bränna av den.

    Golf har man alltid tid för, och spöa skiten ur mig på banan ska nog inte vara för svårt jag spelar som jag gjorde för 3 år sen ungefär

    / Micke
    9-3 SS Aero -05
    Kör:9-3 Aero -07 Avställd:og900 Special

  10. #10
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av mickee
    Det blir inget köp tror jag, han vart ju alldeles till sig när han såg alla träffar som var på den bilen så han skulle ha 40 pix mellan och då fick jag inte med 18" fäljarna. Fäljarna skiter jag väl i men 40 pix är mycket tycker jag.

    Vi får väl se, har ju inte fått knodden än så det är ju bara att avvakta.

    Jag har inte semester än men du kan väl höra av dig nån dag så kan vi åka hem och bränna av den.

    Golf har man alltid tid för, och spöa skiten ur mig på banan ska nog inte vara för svårt jag spelar som jag gjorde för 3 år sen ungefär

    / Micke
    Träffar?? Du menar alla vi som varit in o klickat på länken du la ut??

    Så då är det alltså alla vi som "höjt" priset för dig...
    Sorry...

    (Du kanske skulle berätta att du lagt ut länken här)
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    396
    Citat Ursprungligen postat av mickee
    Det blir inget köp tror jag, han vart ju alldeles till sig när han såg alla träffar som var på den bilen så han skulle ha 40 pix mellan och då fick jag inte med 18" fäljarna. Fäljarna skiter jag väl i men 40 pix är mycket tycker jag.

    / Micke
    Märkligt av en säljare att helt plötsligt bara höja priset pga att massor av folk har varit in å tittat på bilen på nätet. För det är väl det som det handlar om, om jag nu fattat det rätt . Har man sagt ett pris skall man väl hålla det. Skall han ha 50 pix mellan om en vecka då Nää behåll SS:en du.. Dumt å byta ner sig till en bil utan navi. Du kan säkert hitta nån 9-5 med Navi för liknande pris. Dumt å göra nåt förhastat som du kanske ångrar. Lycka till med bilköpet!!

    //Matte

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Som sagt, Anders brukar vara ganska dyr tyvärr. Finns nog en hel drös med andra bilar att kika på också om du håller dig inom en 10mils area

    Kommer förbi sen och kikar på skivan

    Haha, ja, jävla golf, nya klubborna funkar sämre än hockeybockeyklubbor Så det kan nog bli ganska jämnt

    /Rydde

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    285
    Det är väl mest synd om Anders som inte får sälja bilen till mig nu

    Vi får se hur det går, vi behöver inte ny bil på 2 månader eller nått så det är ju bara att vara kall och vänta på att det dyker upp nått.

    Får han inte bilen såld så lär han ju höra av sig.

    Synd på en snygg bil, men samtidigt är ju den jag har också snygg så.

    De här betyder ju att det finns pengar till 19" fälgar iställt
    9-3 SS Aero -05
    Kör:9-3 Aero -07 Avställd:og900 Special

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Hörru, det är inte synd om Anders om han inte vill vara schysst och sälja bilen till dig bara för att han har blivit gniden och vill tjäna 10k till

Liknande ämnen

  1. Byta till -08:ans aero ratt 9-3 SS Aero
    Av Ekan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 11:24
  2. Aero ratt från 07 till 04:ans 9-5
    Av wiking71 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 00:22
  3. Aero ratt från 07 till 04:ans 9-5
    Av wiking71 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 23:33
  4. Aero ratt från my07 till my03
    Av stockiis i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 22:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •