Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med icm2 och ljudfrågor NG9-3 -03

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2016
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Problem med icm2 och ljudfrågor NG9-3 -03

    Kära kunniga människor!

    Det är så här att jag har lite problem med min Saab 9-3ss 03.
    Icm2 skärmen fungerar helt enkelt inte. Har googlat runt på diverse forum runt om i världen men inte direkt hittat någon som har enbart det felet. Där fanns massvis med folk som hade problem med att radio och ljud försvann men inte att bara skärmen inte fungerar. Så till min fråga .

    Kan det vara en säkring, eller är det så att skärmen är isönder?( den lyser grönt men visar ingen text).

    Förra ägaren hade installerat en fast laddstation som jag lyckades lokalisera..
    Kan denna installation ha slått ut skärmen?

    Ena högtalaren i instrumentbrädan verkar vara sprängd också, kan det ha orsakat det?

    Smyger in lite fler frågor när jag ändå är på gång..
    Hittar inte exakt vad för ljud paket jag har men det är en vector 03ss ,har icm2, 3 högtalare i instrumentbrädan, 1 i fram dörrarna och vad det ser ut som 2st 6x9 i hatthyllan och två till men den spelar fortfarande värdelöst.. vilket ljudpaket är det?

    Har även en 9-5a från 04, mätte främre högtalarna snabbt och dom verkar se lika stora ut. Går det att byta rakt av?

    Med vänliga hälsningar.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    335
    Du har största ljudpaketet (om inte 6*9:orna är eftermonterade). Prova att plocka ur ICM2 och dela på kontaktstycken och sätt ihop det igen. Då brukar dom komma igång. Du kommer säkert att få byta ut ICM:en i slutändan. Finns begagnade i mängder. Ta en titt på AMP1 under förarstolen också så inte den är vattenskadad. Då får du dåligt ljud.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2016
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Skyldig Visa inlägg
    Du har största ljudpaketet (om inte 6*9:orna är eftermonterade). Prova att plocka ur ICM2 och dela på kontaktstycken och sätt ihop det igen. Då brukar dom komma igång. Du kommer säkert att få byta ut ICM:en i slutändan. Finns begagnade i mängder. Ta en titt på AMP1 under förarstolen också så inte den är vattenskadad. Då får du dåligt ljud.
    Tack för tipsen!
    6x9 är original, får titta på AMP1 om den är skadad, för 9-5an spelar så mycket fylligare ! Borde man inte kunna byta rakt av för bättre ljud?

    Har sårat på kontakterna utan framgång, alla knappar och allt sånt fungerar så måste nog byta ut enheten. Tack

Liknande ämnen

  1. Ljudfrågor NG9-3
    Av Dragass i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-06-12, 01:21
  2. Ljudfrågor 9-5 -01
    Av Stoffe #2959 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-07-02, 22:08
  3. Saab 93 tid ss mod 06 ljudfrågor...
    Av mazzimo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 02:45
  4. 9-3og ljudfrågor
    Av wrath_child i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 20:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •