Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Om löd apc?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    71

    Om löd apc?

    Tjena!
    Jag skulle vilja veta om man kan se på(i) apcn om den är om löd eller så?För just nu vet jag inte om den är det, men bilen laddar ju iaf 1,0-1.2 bar, men jag skulle vilja ha ut lite mer.Men hur går jag till väga då?
    Skulle vara väldigt tacksam för svar
    Går det så går det utav helvete...

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    739
    Om det inte är ett riktigt proffs som har varit i boxen borde det gå att se om nåra löd punkter skilljer från de orginala, sen är det ju samma komponenter som byts ut (vet inte vad alla heter men finns information om det om man letar lite) så kolla om dom är utbytta mot raka "pinnar".
    >>Saab 9-5 SC Aero -04<< |
    Sålda --> 9-5 2,3t -98 -- 900 T8 -84 -- 9-5 2.3T -03
    Nissan Cherry T -84 -- Nissan 200sx rs13 -89 -- Honda Civic Type-R -16

  3. #3
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Är inte potentiometrarna plomberade också?
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Habo
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Är inte potentiometrarna plomberade också?
    japp det är den. går att se på potebtiometern om den är ändrad på.

    Det som man löder om i boxen är att man ersätter resistor R42 till en kadel som inte har något motsånd. vittsen med det hela är att man gör motsåndet noll över R42:an och den kan man göra på flera sätt men oftast är den helt utbytt till en koppar tråd eller liknande. du kan kolla på platsen för R42 om det sitter en resistor där. R42 ska sitta precis vid F-porten är den potentiometer som sitter i mitten. Det står R42 där den ska sitta. Om du öppnar upp locket på boxen så ska du kunna se om r42:an sitter där och om F-porten är skruvad på utan att ta ut hela kretskorten ur boxen.

    Vad är det för bil som du har?

    lycka till

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    71
    Det är en saab 9000 turbo-86.
    Den laddar ju bra och så(1,0-1,2) men jag skulle vilja ha ut ännu lite mera.Kollade glt idag och det var bara på 0,3, hur ställer man upp det? tack för svaren!
    Går det så går det utav helvete...

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Habo
    Inlägg
    49
    kolla in denna tråd för info om hur du ska ställa upp GLT http://forum.saabturboclub.com/phpbb...ic.php?t=96311

    Din APC är omlödd och uppställ för att den ska inte ladda mer ön 0.8 tror jag det är när den är orginal. Vet inte exakt för att og900 är min bil men tror att det är 0.8.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Habo
    Inlägg
    49
    kolla in denna tråd för info om hur du ska ställa upp GLT http://forum.saabturboclub.com/phpbb...ic.php?t=96311

    Din APC är omlödd och uppställ för att den ska inte ladda mer ön 0.8 tror jag det är när den är orginal. Vet inte exakt för att og900 är min bil men tror att det är 0.8. Om du vill ha ut mera ur den får du löda om den ännu lite till. Om du är bra på att löda kan du göra detta själv. Du för öka motsåndet på F-porten för att få ut högre laddtryck men tänk på att bilen ska hålla också. En polare har byt till sin tredje motor på sin 9000 som också är en 86. Råder dig att inte ha högre laddtryck än 1.5 max. Men du ska du ändra lite kring utrustning också....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •