Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kupéfläkt går på högvarv, CSE 2.3i -94

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -

    Kupéfläkt går på högvarv, CSE 2.3i -94

    Nybliven forummedlem och Saabägare här (dock endast en simpel CSE 2.3i -94) som vänder sig till er allvetande forummedlemmar.

    Jag har problem med min kupéfläkt enligt följande:
    När bilen startas går fläkten på högsta varv, oavsett vilken hastighet man ställer in på ACC:n eller om man trycker på OFF. Måste rycka fläktens säkring för att få den att stanna.
    När jag precis hämtat bilen gick inte temperaturen heller att ställa, men efter byte av fläktmotsåndet/regulatorn/donet eller vad det nu heter (grejen med kylfläns i akvariet) och en reset av ACC:n kan jag i alla fall skifta temperatur.
    Kör jag en självtest av ACC:n visar den en tvåa i displayen. Man kan höra hur fläkten ändrar varvtal under testet, men sen går den tillbaka till högsta hastighet.
    Mig veterligen funkar alla givare som de ska, förutom innertempgivaren som saknar galler och ser mosad ut.

    Min fråga är då: räcker det med att byta innertempgivaren för att det ska börja funka ordentligt? Eller är det något helt annat jag ska titta på?
    Är inte särskilt sugen på att byta del för del tills problemet är löst.


    //Eddie

  2. #2
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 333
    Själva ACC:n, alltså själva kontrollpanelen inne i kupén kan också vara boven.

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 255
    Du ska kunna reglera fläkt hastigheten manuellt med knapparna för fläkt upp/ner.
    Och troligtvis är den mosade inne sensorn orsak till att den blåser på för att reglera
    någon konstig inne temp. Kontrollera att den visar korrekt ute temp. också den
    kan göra att den försöker reglera temperaturen konstigt.

Liknande ämnen

  1. Kupéfläkten går på högvarv 9-3og
    Av moback i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-02-19, 22:17
  2. 9-5 Aero-00 tappar effekt på högvarv.
    Av JkbPower i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 09:36
  3. Fläkten går på högvarv
    Av Turbo_Performance i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 22:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •