Snart är det så pass många att vi kan göra en "dynodag", eller inte
Jag har i alla fall möjlighet till att ställa lite i T5/T7 boxarna.
Låter väldigt intressant eftersom jag jobbade 10år på fabriken i Trollhättan.
Gammalt inlägg kanske, men det hade varit väldigt roligt med en Saab-träff
Håller med, själv bor jag i Blåsmark strax söder om Piteå, har nyligen införskaffat en 2002 års modell 9-5 Aero Kombi (i Umeå dessutom).
(Den var ersättning för våran tidigare 9-5 2.3T SportKombi av 2005 års modell som blev inlöst efter att den kördes på av en som inte höll på högerregeln.)
Senast redigerat av Moderator den 2020-10-04 klockan 16:41. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Nuvarande bil: Saab 9-5 BioPower Kombi 2009 (2.0t med Steg 1 chiptrim)
Projektbil: Saab 9-5 2.3T Aero Kombi (2002) Steg 1 265hk , (sida på Garaget.org)
Tidigare bil: 9-5 2.3T SportKombi (2005) BSR Steg 1 273hk - R.I.P.
Håller med
Vem styr?
Har ingen talang för att styra upp saker och ting. Men kan mycket väl vara bollplank.
Det beror lite på hur många som är sugna på att hjälpa till.
Skulle vara roligt att få ihop gamla och nya modeller.
Vore kul om vi kunde blåsa lite liv i den här gamla tråden och försöka få till en fika träff eller liknande i sommar?
Vore kul! Är också Ume-bo med Saab(ar).
Det kanske skulle gå att synka med någon Gammlia-onsdag? Träffas nånstans en stund innan och köra gemensamt dit?
Senast redigerat av Moderator den 2020-10-04 klockan 16:41. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Ja att synka med Gammlia är ju ingen dum idé!
Kan inte nästa onsdag men siktar på att åka dit ons 7:e aug! Tror det kan vara sista för säsongen.
Var där ikväll också men hade behövt lite Saab-support, hamnade mitt bland en massa Amazoner
Senast redigerat av Moderator den 2020-10-04 klockan 16:40. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Är det lugnt och avstannat med SAAB i Norrland numera?
Aldrig! ,Norrland har genom Saabs år alltid bidragit.
Sörlänningarna tycker givetvis annorlunda.
Senast redigerat av Moderator den 2020-10-04 klockan 16:40. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Jag tänkte mer verksamhetsmässigt, träffar, tips osv.
Det tidigare aktiva gänget i svenska saabklubben verkar ha sällat sig till det sovande folket också, tråkigt nog, sommaren är för kort för att inte ha nån träff
Nu får vi blåsa lite liv i denna tråd... man är ganska ensam på gatorna känns det som. Skulle vara trevlig med nya vänner som delar intresse.
Det finns några Saabar i Ö-vik med hojta till om det blir någon träff så dyker det säkert upp några
9000 2,3T "aero" -97, 900 Aero -87, 900 Aero clon -84, 900 T16 -91, 900i -90, V4 cab -79, 9-5 2,0 Biopower -07
Hej hallå!
Inga som är sugna på en sista Höstträff?