Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hjälp med första bilköp!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2016
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Hjälp med första bilköp!

    Tja! Efter avslutad studenexamen så är det dags att införskaffa den första bilen. SAAB är helt klart den bilen som ger mest bang for the buck och jag är mest intresserad av 9-3 sportsedan.

    https://www.blocket.se/stockholm/Saa....htm?ca=11&w=1

    Hittade denna på blocket och skulle gärna få lite input eller tips på andra bilar som kan passa! Bränsleförbrukningen är inte speciellt viktig eftersom att jag kommer att köra kanske 15 mil i veckan i genomsnitt

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    24
    Medlem#
    -
    Vad ligger budgeten på?
    Vad ska bilen användas till? 9-3 SS är kanon som all round bil! Har kört många mil med en trimmad 1.8t och fyllt upp bilen med flertal flyttlass. Samtidigt går det att ha kul i den på kurviga skogsvägar. Billig försäkring, förhållandevis billig skatt och erkänt hållbar modell jämfört med företrädaren. Se upp för oljeläckage eller läckage från kylarvätskan.

    Hade jag inte behövt ett bekvämt baksäte så hade jag nog däremot tittat på Audi TT 225hk och quattro. De börjar komma ner i väldigt bra priser och motorn är beprövad och hållbar så länge service skötts som den ska. Trevlig utsida och insida och förvånansvärt praktiskt bagage. Däremot näst intill oanvändbart baksäte.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-03-22, 20:42
  2. Bilköp - ''Saab 9-3'' Hjälp uppskattas!
    Av Glutt0 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 16:39
  3. hjälp ang bilköp
    Av rosen i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 23:18
  4. Hjälp angående ett ev. bilköp sökes!
    Av jensclaudius i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 08:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •