Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Malande/reverseljud vid körning 9-5 2.3t biopower 2008

  1. #1

    Malande/reverseljud vid körning 9-5 2.3t biopower 2008

    Det slutade med att jag fick skapa ett eget inlägg efter att ha läst riktigt mycket på andras forum och inlägg, men har inte riktigt hittat vad jag har sökt.

    Det handlar alltså om missljud ifrån drivlinan. När jag kör i landsvägsfart så hörs ett ljud som skulle kunna beskrivas som när du backar med en bil.

    Om jag kopplar så försvinner ljudet till 95 procent, men det ligger kvar något och låter. Lägger jag mig mitt emellan med gaspedalen, att den varken motorbromsar eller gasar så hörs ingenting. Men gasar jag så kommer det tillbaka direkt, även vid motorbromsning i lägre hastigheter.

    Jag chansade på att det skulle vara hjullagren som var boven först så jag bytte dessa, men det var ingen skillnad. Jag tycker dock att det låter som dåliga lager någonstans, och i värsta fall så handlar det om lådan.

    Lagret för utgående på lådan?

    MVH
    Michael

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Om ljudet påverkas märkbart när du drar på resp. släpper av på gasen, så är det inte troligt att det är hjullagren. Hjullagren påverkas inte nämnvärt av den skillnaden. Däremot belastningen i hela transmissionslinan med växellåda. Där någonstans tror jag att du har problemet.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. Hitta felet ?? :( Saab 9-5 biopower går ojämnt och hackar vid körning
    Av torparkungen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-06-22, 00:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •