Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Tråd om Kenwood-navigationen i 9-5 03-04

  1. #41
    Sugmotor TonyRs avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    50
    Tack för informationen Fredrik

  2. #42
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    För att få nyare kartor än 2008 så måste man byta DVD-spelaren (som är hela navi-enheten) till en DV3200. Det är plug-and-play, inga ändringar i kablaget behövs.

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #43
    Helt original? Naminos avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Ort
    Internet
    Inlägg
    632
    Medlem#
    11785
    Trillade in ett par kenwood KCA-s220A på ebay någon dag sedan. Så blev till att lägga en beställning ligger påväg över plaskdammen från england
    Saab 9 Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2

  4. #44
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Inlägg
    15
    Hei,
    Jeg ser at dette er en gammel tråd, men håper uansett på svar.

    Min 2004 9-5 Aero er det originalt et Kenwood anlegg som jeg har utvidet med en box fra Kenwood med AUX og støtte for en eldre iPod.
    Jeg har også byttet ut DVD spilleren med en KNA-G421 navigasjon, som nesten fungerer optimalt.

    Problemet er at ved normal oppstart av bilen, detekteres ikke KNA-G421 riktig. Det er vising av den på skjermen, men touch screen funker ikke. Dvs den viser en "OK" knapp, men ingenting skjer når jeg trykker på skjermen.

    Om jeg så slår av og på anlegget, så fungerer alt som det skal.

    Min mistanke er at KNA-G521 starter for sent, slik at Kenwood hovedenheten (SVT-M700 / KVT-M700) ikke detekterer at dette er en enhet som kan styres av touch skjermen.
    Er det noen her som har erfaring med dette, eller tips?

    Et spørsmål til: Det er ingen SAAB logo på skjermen når anlegget starter oppmed NAV aktivt, kun en KENWOOD logo. Er det noen som vet om en kan få inn en ny logi i KNA-G421?

    På forhånd takk!
    Lars Rune

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •