Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44

Ämne: Tråd om Kenwood-navigationen i 9-5 03-04

  1. #21
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 670
    Ja precis, fick inte med nån brux

    Blir lite konfunderad av rear och front. Är det dubbla basar på lådan?

  2. #22
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Du fick just en via mail.
    Hoppas den är till någon hjälp

    Och nej, det är ett baselement och en slav
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-07-05 klockan 15:05.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #23
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    För att återgå till trådens ursprung så har jag idag fixat AUX-IN på brors bil!
    IMG_20171231_122919.jpg
    Lösningen heter Kenwood KCA-S220A.
    Det är en liten låda som man kopplar mellan CD-växlaren och huvudenheten. På denna låda finns uttag för 2 CD-växlare, eller 1 växlare och RCA-pluggar för AUX, valbart med en liten switch. Huvudenheten fattar alltså 2 olika enheter på ingången om man har den här lilla lådan.

    Nästa steg blir nu blåtandsmojängen för att se om man kan få blåtands-aux istället för lång sladd till bagaget.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av bollman den 2017-12-31 klockan 14:25.

  4. #24
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Coolt! Bra info. Blåtand skall väl inte ta så lång tid att fixa nu när det knepiga är klart!
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #25
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Jag har läst på, de BT-moduler som finns listar inte KVT-M700 som är den som SAAB-specifika SVT-M700 bygger på så jag antar att det är som Lindgren2015 säger, i så fall är det bara strömning som gäller.
    I nuläget lutar det åt en Parrot MKi9100, den har ju möjligheten att strömma till en AUX-ingång förutom att vara BT-HF så med andra ord skall man ju kunna göra en rätt så rejält bra installation där man kan köra A2DP till AUX och ha BT-HF i alla andra lägen via den vanliga telefoningången.

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    17
    Medlem#
    -

    AUX på Kenwoodnavigator

    Hej! Sökt och läst tidigare trådar men hittar inget bra resultat. Någon som har fått AUX i Kenwood nav:en fungera? Har testat att köpa denna: http://www.mds.se/ct29kw01.html tillsammans med en RCA>AUX adapter och ingen funktion. Nav:en säger bara "No cd" och spelar inget ljud. Har läst om att man kan använda KCA-220A för att få AUX att fungera men hur gör man då? Måste man ändra mjukvaran i nav:en i sådana fall? Dessutom vart finns en sådan att få tag i?
    Har KNA-DV2200

    FM sändare gör mig tokig i Göteborg, bara sprakar. Hjälp skulle uppskattas enormt!

    Kan man använda en Parrot för att få AUX? Fungerar det med Kenwood setupen?
    Senast redigerat av Moderator den 2018-04-10 klockan 19:03.

  7. #27
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    För att återgå till trådens ursprung så har jag idag fixat AUX-IN på brors bil!
    IMG_20171231_122919.jpg
    Lösningen heter Kenwood KCA-S220A.
    Det är en liten låda som man kopplar mellan CD-växlaren och huvudenheten. På denna låda finns uttag för 2 CD-växlare, eller 1 växlare och RCA-pluggar för AUX, valbart med en liten switch. Huvudenheten fattar alltså 2 olika enheter på ingången om man har den här lilla lådan.

    Nästa steg blir nu blåtandsmojängen för att se om man kan få blåtands-aux istället för lång sladd till bagaget.
    Jag behöver också en bror som dig, men fick bara 2 systrar *suck*
    Bra jobbat iaf! Har precis skaffat en MY04 med Kenwood. Hur placerade ni AUX för att göra det snyggt?
    För mig gäller nu att förbrilt leta efter KCA-S220A & KNA-DV3200... Verkar inte helt lätt...
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

  8. #28
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Finns ganska ofta på eBay.
    För aux så gjorde jag så att jag köpte en sån här:
    https://www.kjell.com/se/sortiment/l...ed-aptx-p94298

    Har faktiskt en sån i min 9-3ss också. Fördelen med den är att den drivs av USB-ström och har ingen strömbrytare, finns det ström är den igång. Allt jag gjorde var att installera en 12v-USB-laddare där bak med ström från stereoenheten, kopplade in mottagaren och sen sladd in i AUX-ingången. Min bror är mycket nöjd med att ha BlueTooth-AUX på sin gamla bil

  9. #29
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Finns ganska ofta på eBay.
    För aux så gjorde jag så att jag köpte en sån här:
    https://www.kjell.com/se/sortiment/l...ed-aptx-p94298

    Har faktiskt en sån i min 9-3ss också. Fördelen med den är att den drivs av USB-ström och har ingen strömbrytare, finns det ström är den igång. Allt jag gjorde var att installera en 12v-USB-laddare där bak med ström från stereoenheten, kopplade in mottagaren och sen sladd in i AUX-ingången. Min bror är mycket nöjd med att ha BlueTooth-AUX på sin gamla bil

    Det funkar sålänge man har en 3,5mm kabel och en USB utgång att ansluta den där för att kunna ansluta via Bluetooth?
    Vilket gör att man bör kunna även koppla in den på en 9-5a med "original" stereon sålänge man lött in en 3,5mm...?


    Antar du använde en liknande kabel likt denna på Kenwood navigatorn?

    https://www.ebay.com/itm/For-Kenwood...EAAOSw14xWQDKZ

  10. #30
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Närå, S220An har 2 ingångar men 3 anslutningar: 2 för Kenwood CD-växlare och en med vanliga RCA (röd/vit). På enheten finns en strömbrytare så man ställer om "ingång 2" till att antingen vara en till CD-växlare (as if) eller AUX-ingången. Ställer man S220A i det läget så blir det AUX-in med vanlig RCA och så behövs inga specialkablar.

  11. #31
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Vad gäller USB så är det bara ström, alltså går det bra med vad som helst som kan leverera 5V. Jag tyckte det var enklast att använda en billaddare med USB-utgång. Jag var dessutom så seriös att jag monterade ett extra 12V-uttag under hatthyllan så man kan koppla bort det om man vill.

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Finns ganska ofta på eBay.
    För aux så gjorde jag så att jag köpte en sån här:
    https://www.kjell.com/se/sortiment/l...ed-aptx-p94298

    Har faktiskt en sån i min 9-3ss också. Fördelen med den är att den drivs av USB-ström och har ingen strömbrytare, finns det ström är den igång. Allt jag gjorde var att installera en 12v-USB-laddare där bak med ström från stereoenheten, kopplade in mottagaren och sen sladd in i AUX-ingången. Min bror är mycket nöjd med att ha BlueTooth-AUX på sin gamla bil
    Smutt! Inte ens kabel alltså?!
    Jesus va jag ska leta grejor nu då..
    Finner ni nåt innan mig så säg till
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

  13. #33
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Skapa en bevakning på eBay, de dyker upp med jämna mellanrum men försvinner fortare än en avlöning...

  14. #34
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Skapa en bevakning på eBay, de dyker upp med jämna mellanrum men försvinner fortare än en avlöning...
    Jo det har jag förstått, men med risk att bli idiotförklarad så måste jag fråga hur man skapar bevakning?! Jag har klickat hej vilt men inte hittat
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

  15. #35
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Först söker du efter vad du vill ha, sen klickar du på hjärtat bredvid resultatnumret, strax under sökningen. Då sparar du din sökning och får automatiskt epost när något som matchar sökningen dyker upp.

    1 användare gillar detta inlägg



  16. #36
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Jag avslutade monteringen i brors bil genom att montera en av SAABs blåtands-HF:
    https://webshop.saabparts.com/univer...handsfree-sats
    Från motorola. Anslutningskabeln är samma även till Kenwood-navin.
    Det går också att använda mikrofonen i taket istället för den som skicka med, så det är i princip osynligt förutom den lilla knappsatsen som placerades på blindknapparna till vänster om ratten.

    1 användare gillar detta inlägg



  17. #37
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Jag kopplade för nått år sedan in en sådan Motorola, med det saab anpassade kablaget, i min og9-5. Men jag gjorde det "enkelt" för mig, eller kanske svårt... & använde den medföljande micken. Hur kopplade du om kablaget till den integrerade micken? Lite eget "klipp & klistra" i kabelhärvan?

  18. #38
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Anslutningen finns ju i kablaget, man får bara fixa kontakten mot Motorolan.sen kan man behöva koppla om mikrofonen I taket från aktiv till passiv, märks om den man ringer inte hör vad man säger.
    Finns om det I Faq-tråden om att montera HF I 9-5 -06-.

  19. #39
    Sugmotor TonyRs avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    50

    Navigator System Kenwood Saab 9-5 2004

    Hej,
    Har försökt leta upp rätt tråd här, men det är en djungel och det spårar ut i inläggen!
    Jag har en 9-5 2004 Aero med Kenwood Navigator system och original skiva ifrån 2003!

    Köpte precis en skiva ifrån https://www.eunavmaps.net/dvd-saab-9...2018-123-p.asp

    Navigator bilden stämde som jag har i min Saab, men skivan fungera Inte det står Denso men dom sa den skulle fungera, fast jag hade Kenwood!

    Vet någon här vart jag skall vända mig för få rätt dvd skiva till mitt system.
    tacksam för svar.

    Mvh Tony.

  20. #40
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Jag tror inte det kommit ut någon senare DVD än KNA-MP228 från 2008, till denna Kenwood KNA-DV2200 baserade navigation. Denso skiva fungerar inte.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •