Då jag besiktade bilen idag och fick en 2 på sprucken framfjäder, då byter man väl på både höger och vänster är det speciella till vectorn och aeron .
Då jag besiktade bilen idag och fick en 2 på sprucken framfjäder, då byter man väl på både höger och vänster är det speciella till vectorn och aeron .
SAAB 9-3 SC VECTOR TTID 2008
SAAB 9-3 CAB 2001
SAAB 9-3 AERO 2000
Hej!
Japp man byter alltid båda sidor när det gäller fjädring.
Det finns standard chassi och sport chassi det sist nämnda är samma på aeron.
Sen skiljer sig fjädrar och dämpare beroende på vad för motor bilen har.
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Vectorn hade sportchassi som valfritt tillval....så den behöver inte ha det.
Men oftast så byter man båda....eller alla 4 till sänkfjädrar![]()
1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09
Redan sportchassit är för lågt för de usla vägar vi har![]()
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Jag har precis bytt till lesjöfors fjädrar på min bil i bak. Fram väntar på att jag ska få lite hjälp. De fjädrarna sänker 2 cm till skillnad från sportchassi fjädrarna som sänker 1 cm. Ett set om 4 st fjädrar går på 1500 kr med frakt!
Du får kolla plåten på förarplatsen vad din bil har för fjädrar. Fota den, så kan vi med EPC kolla vad du ska ha
Just Vector kom med antingen standard, eller "Active" dvs sportchassi sänkt 10 mm. Samma som Aero, Aero 2,0T dvs, inte Aero V6. Det kan vara lite olika beroende på XWD osv. Men, som sagt, fota dina ID-bricka vid framdörren.
SAAB 900 SE 2,0i MY96 *Såld*
SAAB 9-5 S Kombi 2.0t MY01 *Såld*
SAAB 9-5 SE Sedan 2.3t MY00 *Såld*
SAAB 9-3 VectorActive SC 1,8t BP MY08 Nordic Steg1 | Subaru Forester XS 2019