Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 28-30 "chimes"

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    212

    28-30 "chimes"

    Jag var ute en kväll och installerade saabAUX i radion på min 9-5 1998. Jag passade på att fixa lite saker med min Tech 2 som autolock, blipp och blink när jag låser /låser upp bilen osv. Jag kollade också runt lite i Tech 2 vad som fans. Jag vet inte om jag gjorde något fel av misstag för nu blippar min tuta 28-30 ggr varje gång jag tar ur nyckeln. Låser eller låser upp dörren tex. Jag har inte kollat allt som öppna backlucka osv. om den blippar då med.

    Jag fick inte AUX att funka ena jag blev för trött och slutade. Men som det verkar är det bara en fråga om att mitt cigg uttag inte verkar ha ström.

    Jag har aldrig hört någon som har fått så många blipp och vetesjutton vart jag ska börja leta? Efter att tagit ut stereon ska jag inte behöva gifta om den vad jag läst. Annars hade det kunnat va något.

    Någon som upplevt samma eller har några förslag?
    Bor på Cypern och kör <<SAAB 9-5 SE '98 • automat • högerstyrd • steg 1 220bhp • TD04 turbo >> & <<SAAB 9-5 Vector '06 • automat • 2.3l motor • TD04 turbo • högerstyrd • steg 1 270bhp, 420Nm>> (Och frugan tjatar om en cab)

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Är det verkligen tutan/signalhornet som blippar?
    Inte SID som ger varningsljud?

    Det finns en inställning för bältet om man stoppar i nyckeln innan man satt på sig bältet och då plingar SID ihärdigt, Ändras i TWICE
    Fast om det plingar när du tar ur nyckeln låter det som bilen vill påminna dig om att släcka lyset...

    Om det är som du säger låter det väldigt irriterande, provat att ställa tillbaka till tyst lås/upplåsning av bilen?
    Och du ser inga felkoder i något system?

    Stereon kan tappa minnet och glömma bort att den är gift med bilen vad lag läst att andra råkat ut för och då har det funkat efter ett nytt giftermål och om det är ett problem borde den meddela det samt att den inte fungerar.

    Kanske inte mycket till hjälp för jag har inte hört talas om nåt liknande.
    Ett litet videoklipp kanske du kan bjuda på för att se om någon känner igen problemet?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2016-06-20, 07:26
  2. [LÖST] Byta "tempgivare insugsrör" efter "check engine" tre blink 9000 -93
    Av saabdude i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-08-01, 00:52
  3. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •