Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Stereo / Radio startar inte

  1. #1

    Stereo / Radio startar inte

    Jag har inte använt bilen (9-5 06) på ca en vecka och sist så fungerade stereon utan problem.
    Men idag när jag kom ut så startade den inte upp, helt död i displayen och inget händer när man trycker på on/off-knappen.
    Kollade säkringen som sitter vid förarsidan och den var hel. Om jag förstod saken rätt så går samma säkring till elbackspeglarna och dem fungerar utan problem.
    Jag har inte plockat ur stereon och kollat på baksidan än, sitter det nån mer säkring tex på baksidan av stereon?
    Är det vanligt att stereon på dessa bara dör?
    Om man köper en begagnad så måste en verkstad gifta in stereon till bilen om jag fattar saken rätt, men vad ligger den kostnaden på om man ska betala med pengar och inte med fikabröd?

    Såg nu att en begagnad kostar från 1250kr på bildelsbasen...då köper jag hellre en eftermarknadsstereo
    Senast redigerat av stefanwasa den 2016-05-21 klockan 14:38.

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 253
    Jag tror jag räknade till 3 säkringar som hade med stereo/radion att göra så kolla vidare. 9,13,21.
    Om du har multimeter kan du se om du har spänning på den gula kabeln vid stereon (pin 1 K14 kontakten).
    Den ska ha 12 volt hela tiden.

  3. #3
    Jag tänkte inte alls på att det kunde finnas flera säkringar till stereon. Kollade säkring nr 9, men den var hel, fast när jag satt tillbaka den så började CD-växlaren snurra och stereon vaknade till liv igen! Det var bara glapp vid den säkringen, fast bytte ut den iaf. Stort tack Timpa2!
    Senast redigerat av Moderator den 2023-08-23 klockan 22:10. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •