Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Köpa Siemens Deka 875cc i USA

  1. #1
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285

    Köpa Siemens Deka 875cc i USA

    Tjenare!

    Jag kommer åka över till USA i juni och tänkte då passa på att köpa med mig ett par Siemens Deka 875cc spridare. När jag kollar runt lite på amerikanska sidor skiljer det väldigt mycket i pris, nästan så man funderar på om vissa är kopior.

    Är det någon som vet hur man ser skillnad på ett original vs en kopia? (finns ens kopior?)

    Sen undrar jag även vilka i Sverige som flödesmatchar spridare, ifall man skulle vilja dubbelkolla eller helt enkelt matcha en uppsättning.

    Mvh Fredrik

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    §2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan

    Hur undviker man kopior på Siemens DEKA?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Tack, tråden ger en del svar men tar gärna mer input. Alla jag har sett verkar vara märkta med nummer. Verkar inte vara ett säker sätt att urskilja en ev. kopia mot ett original.

    Har någon tips på vettiga leverantörer i USA av original Siemens spridare är det också intressant.
    Senast redigerat av Realpower den 2016-05-17 klockan 13:37.

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Tråden besvarar ju några av frågorna du hade..

    t.ex. när det gäller kopior så finns det absolut det så här får man se upp, att handla av t.ex. Maptun ger trygghet men det kostar tyvärr mer. Robban på Nordic Dalarna skulle jag tipsa om när det gäller matchning, tror han har egen flödesbänk, prova att ringa honom.

    Var i USA man köper just DEKA har jag ingen egen erfarenhet av men det kan kanske andra tipsa om
    Och det måste vara just DEKA?
    Summit har ju ett ganska brett utbud och är en pålitlig leverantör
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-05-17 klockan 13:39.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •