Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: gasar med växlar i. min bil går inte framåt.

  1. #1

    gasar med växlar i. min bil går inte framåt.

    Hej. Har ett problem med min saab 9-5 '99. Allt började med att jag hade ojämn tomgång ioch bilen ville dö när jag inte gasade. Bytte olja,oljefilter, bensinfilter och tändstift men det blev ingen skillnad. När jag åkte från jobbet så märkte jag att jag blev tvungen att gasa mer än vanligt för att komma upp i hastighet. Den kändes helt orkeslös. Efter 5 minuter så tappade bilen i fart trots att jag gasade jämnt. Jag gasade mer men bilen tappade ännu mer fart så jag la i trean och gasade men den var lika orkeslös och trots 6000 varv på motorn så kunde jag inte accelerera. Till slut så stannade bilen fast jag gasade på ettan och jag kom inte längre. Motorn går bara upp i varv menbilen går inte framåt. Vad kan det vara för fel? Tacksam för svar för som det ser ut nu så lutar det åt skroten då bilen har gått 40 000 mil.

    Mvh

    magnus

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 954
    Medlem#
    Dolt
    Om motorn har varvtal när en växel är vald utan att gå framåt så gissar jag att kopplingen gett sig. Är det en automat eller manuell växellåda i bilen? De andra felen med orkeslöshet låter som tät katalysator, men kan ju vara annat också.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Det är en manuell växellåda. Men du har nog rätt. Kopplingen tar inte längre. Jag kan växla utan att trycka ner den.
    Senast redigerat av kanshira den 2016-05-14 klockan 19:29.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bilen driver inte framåt OG9-3 -99
    Av Mio i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-10-08, 20:20
  2. Får inte i några växlar
    Av Lillakillen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 15:18
  3. låter skumt när man gasar och bil inte är 100% VARM
    Av David_9000cse2,3t-96 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 19:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •