Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2101112
Resultat 221 till 230 av 230

Ämne: 9000 A50 2.3 TwinTurbo, 9000 CSE 2.3t & NG9-3 Aero

  1. #221
    Grundladd A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    478
    Medlem#
    8876
    Citat Ursprungligen postat av Schwartz Visa inlägg
    Man kan ju få till skön look med mörk bur och sen behålla väl valda inredningsdetaljer för att få det ombonat Ser ut som en helbur, ska du svetsa i den eller bygga den skruvad?
    Det är faktisk bara en halvbur, eller snarare två halvburar. En åt min 9000 och en åt en väns BMW E36.

    Tanken är att den ska svetsas in. Färgvalet får vi se, en del av mig vill göra den mörk och tona rutorna för att dölja den i princip helt, en annan del vill måla den i silver så att den syns tydligt, för det ser så jäkla ballt ut när man möter en bil med bur i på gatan.
    9000 2.3TwinTurbo -98
    9000 CSE 2.3t -97
    9-3 Aero BioPower TD04-18GTX -05

  2. #222
    Steg 1 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 622
    1 röst för mörk och toning!

    Var en kille på Lowbudgetrides som hade en 940 med bur där han i princip behållt hela inredningen men skurit hål i dynorna för buren och fixat det snyggt.

    gick såklart inte sitta folk där bak, men man såg knappt buren om jag minns rätt

    Gissar att Johan H har mer koll på vad som hände på LBR jag var en passiv typ som bara läste allt dom sista 3~ åren

  3. #223
    Grundladd A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    478
    Medlem#
    8876
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    1 röst för mörk och toning!

    Var en kille på Lowbudgetrides som hade en 940 med bur där han i princip behållt hela inredningen men skurit hål i dynorna för buren och fixat det snyggt.

    gick såklart inte sitta folk där bak, men man såg knappt buren om jag minns rätt

    Gissar att Johan H har mer koll på vad som hände på LBR jag var en passiv typ som bara läste allt dom sista 3~ åren
    Kanske borde fixa en omröstning, jag kan inte bestämma mig.

    Mitt baksäte är ju redan ur, men det spelar mindre roll. Så länge man ser buren så lite som möjligt när man kommer upp brevid med bil så är jag nöjd.

    Var till garaget en snabbis idag med, rev bort den gamla WG-klockan och justerade in & monterade den nya. Sitter rätt diskret så det syns knappt, men förhoppningsvis märks det tydligt på effekten.

    IMG_20190118_134356.jpg
    IMG_20190118_141357.jpg

    Sen rev jag bort alla kåpor under huven och tog med dem hem för att snygga till dem lite, detsamma gäller grill, DRL & skärmblinkers.

    Dessutom har det landat ett besiktningskit till TwinTurbon - Den är besiktigad april ut, men jag har tänkt få det gjort ganska snart så att den är besiktigad för hela säsongen när den tas ut. Kittet innehåller grenrör, downpipe, inloppsrör till turbon, original tryckrör & spridare. Saknar en turbo men det kommer landa en halvdålig (obalans) T25 snart, så då är det bara att bulta ihop lite snabbt, åka till besiktningen och sen hem & bygga om igen. Förhoppningen är väl att regga in buren i samma veva.
    9000 2.3TwinTurbo -98
    9000 CSE 2.3t -97
    9-3 Aero BioPower TD04-18GTX -05

  4. #224
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    6 796
    Medlem#
    3183
    När du monterar halvburen, se till att den placeras så att original bältet kan användas utan att det kommer åt bågen eller annat rör.
    Inte tillåtet vid regbes.

    Svart och tonade rutor röstar jag på.

    Marko på LBR hade alltid ordning på grejerna!

    2 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  5. #225
    Grundladd A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    478
    Medlem#
    8876
    Citat Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
    När du monterar halvburen, se till att den placeras så att original bältet kan användas utan att det kommer åt bågen eller annat rör.
    Inte tillåtet vid regbes.

    Svart och tonade rutor röstar jag på.

    Marko på LBR hade alltid ordning på grejerna!
    Så länge originalstolen och bältet går fritt ska det alltså vara lugnt?
    9000 2.3TwinTurbo -98
    9000 CSE 2.3t -97
    9-3 Aero BioPower TD04-18GTX -05

  6. #226
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    6 796
    Medlem#
    3183
    Japp. Så har jag förstått det.

    1 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  7. #227
    Grundladd A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    478
    Medlem#
    8876
    Börjat snygga till lite under huven på Aeron, tonat skärmblinkers, tagit bort toning på DRL-ljusen & folierat om grillen.

    201901261739229714486545565.jpg
    1548030836439.jpg
    201901263107456479473777481.jpg

    Sen fick jag för mig att den behövde bli lägre så jag skruvade ner coilsen en aning. Tyckt att den sett ut att ha en aning större glipa mellan skärmkant och däck fram, så jag skruvade ner den 2 varv bak & 4 fram. I samma veva blev det nya, justerbara stabstag, både för att de gamla var rostiga och tråkiga att lossa på utan kap och för att de hade blivit för långa med coilsen i detta läge.

    IMG_20190125_154933.jpg
    1548507346830.jpg

    Blev grymt nöjd med höjden, ska bara fixa spacers så får vi se om det går att åka så här utan att behöva skapa lite mer utrymme åt hjulet.

    2 användare gillar detta inlägg


    9000 2.3TwinTurbo -98
    9000 CSE 2.3t -97
    9-3 Aero BioPower TD04-18GTX -05

  8. #228
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 388
    Medlem#
    2555
    Hur länge får fronten vara hel?

    1 användare gillar detta inlägg


    Garaget>> http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Seat Cupra R -13.
    Nu oxå en svart 9-3 Aero SC V6 Automat -08. Alla bilar MapTunade. eSID2 finns oxå.

  9. #229
    Grundladd A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    478
    Medlem#
    8876
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Hur länge får fronten vara hel?
    Det får vi väl se, den har ju tagit i lite redan förut, så nu blir det att vara väldigt försiktig med allt vad kanter heter.
    9000 2.3TwinTurbo -98
    9000 CSE 2.3t -97
    9-3 Aero BioPower TD04-18GTX -05

  10. #230
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 323
    Medlem#
    7660
    Lagom höjd! Gör mkt att få till rätt förhållande mellan däck & skärmkant fram/bak. Kan lätt se baktungt ut om man skruvar ner för mkt bak
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul
    '01 9-3 Aero -laserröd
    ’04 9-5 Aero SC -espressosvart
    @schwrtzwrks - Garaget

Liknande ämnen

  1. 9000 2,3 LTT steg 1 contra 9000 aero
    Av montecarlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-06-23, 21:48
  2. Saab 9000 aero 1994 och 9000 CD 2,3 FTT säljes i delar
    Av montecarlsson i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-19, 20:51
  3. Passar 9000 Aero kjolarna på min Saab 9000 CS -92?
    Av Ekengoeswild i forum Utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 15:26
  4. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 20:28
  5. 9000 Aero styrbox till 9000 2,3T, funkar det ?
    Av LHjelm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •