Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Byte av kupe'fläktmotor.

  1. #1
    Guest

    Byte av kupe'fläktmotor.

    Ska byta eländet i morgon och jag är tacksam för alla tips som kan underlätta detta H*llvetes arbete . Kollar i morgon innan jag börjar med eländet. Tacksam för all hjälp jag kan få.

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640
    Har du en Haynesbok? Det är ju en bra start, men jag har för mig att det inte står i den att fläkthuset sitter fastspänt med två klipps, ett på var sida, lång ner och dom är så drygsvåra att se pga slangar och skit överallt. Annars är det mest common sense tycker jag. Men jag har gjort det tre gånger nu så jag är väl van...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  3. #3
    Guest
    Tack för svaret. Nu är eländet bytt efter en hel mängd med svordommar och rivna händer. Tack saab för att ni byggt det så smidigt

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Östersund - Svezia
    Inlägg
    211
    Om man kan byta kupéfläktmotor utan att tappa ur vatten ur kylsystemet och tömma ACn... Då är det inte svårt.

    /Thomas
    9-5 kombi
    "Tolerans är den obehagliga känslan av att de andra till sist kanske får rätt." - Robert Frost

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640
    Varför skulle man behöva tömma AC:n? Det har jag aldrig gjort...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  6. #6
    Guest
    Samma här. Behövs ej på 9000 i alla fall då acc paketet och fläkten är 2 olika delar. Skulle bli väldigt krångligt och dyrt om man behövde tömma acc vid fläktbyte. Fläkten kostade nu 1235:- och en massa svordomar.

Liknande ämnen

  1. kolen på fläktmotor
    Av krejsii i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 02:27
  2. fläktmotor ACC
    Av drerkle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 23:08
  3. Byte av kupe fläkt OG9-5
    Av Nicklas1978 i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 07:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •