Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Aux i mittkonsolen på 9-3 -08

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    20
    Medlem#
    -

    Aux i mittkonsolen på 9-3 -08

    Hej.
    Min tjej har köpt sig en 9-3 ttid med navigation och bose stereon i.

    Nu undrar jag om det går att få AUX i mittkonsolen på denna, sitter ju en redan i fronten på radion men sladdarna blir i vägen, har sett på en äldre att den hade aux i mittkonsollen, denna är det plats för uttag i konsolen men sitter inget där. Har sökt här men inte hittat ngt.
    //Lollo

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    400
    Medlem#
    10015
    Jag vet att jag har sett någon som öppnat upp navigatorn och typ, klippt kablarna som går till AUX uttaget, och sedan lött på längre för att dra vidare den

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    På min -05 sitter AUX-uttaget inne i facket mellan stolarna, i fackets framkant till höger. Det sitter även ett 12V uttag där. Är det där du har tittat? Det borde annars inte vara jättesvårt att dra om kablarna från uttaget i fronten på radion till där du vill ha det.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    20
    Medlem#
    -
    ja det är där jag tittat. Tycker det borde gå ja mä, varför sitter det inte så original på denna med??

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Skillnaden är att på MY07 och framåt är hela stereon en enhet i format dubbel-DIN. Förutom slutsteg och liknande. Då integrerade man även AUX-uttag i fronten på stereon för att göra det enkelt för sig. Men enligt uppgift i Adams projekttråd om hans TTiD, så kom han fram till att det även finns ett uttag på kontakten bak i stereon. Däremot tror jag aldrig att han kom så långt att han fick igång det.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    20
    Medlem#
    -
    Har du ngn länk till den tråden?

  7. #7
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Senast redigerat av Vfr den 2016-05-03 klockan 07:21.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 560
    Medlem#
    9973
    Det går att fixa AUX uttag till mittkonsolen men då kommer du endast kunna använda det uttaget och inte den på radion jag ska se om jag kan hitta mejlet om hur man gjorde
    Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
    Har tillgång till Tech2 + CANdi

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 560
    Medlem#
    9973
    Tog loss ramen runt naven som du säkert gjort när du försökte. Bara den yttre ramen asså som sitter med 4st torx skruv samt clipsen. Sen lödde jag in 3 vanliga kablar på stiften som är lödda till 3.5mm kontakten på baksidan. 2st på dom översta och 1 på den som är längst ner. Det 3:e benet ska inte ha något lött på sig. Sedan får du bryta av locket på kontakten försiktigt då det är smält dit. Limmade fast det med superlim efteråt. När du har locket borta så ser du vart du ska lägga en liten plastbit då du sätter i en kontakt i den och det bryter en kontakt. Du förstår nog när du kommit så långt. För att veta vilka kabalar som ska sitta vart kan du ju bara köra en aux kabel med hane-hane och mäta på den typ. Men är ju alltid samma på dom så bara att löda kabel 1 till stiftet längst ut kabel 2 till stiftet i mitten och kabel 3 till stiftet längst bak
    Du kan ju mäta allt då du gjort det så du vet att det inte är kortis någon stans.

    Svårt att förklara allt då jag jobbat med el i 7år så man vet ju lite hur man ska trixa med det
    Hoppas det hjälpte nått iaf. Man är ju alltid lite rädd att pajja något men sånt man får räkna med kanske.

    Sådär gjorde killen som jag pratade om i mitt förra inlägg
    Ägare till en SAAB en 9-3a 2.0t, årsmodell 2007
    Har tillgång till Tech2 + CANdi

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Ska knapparna vid mittkonsolen lysa? 9000 -96
    Av MrLila i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 13:48
  2. [LÖST] Skillnad i mittkonsolen förvaringsfack NG900 vs OG9-3
    Av Bajjen i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 02:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •