Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Någon i Värmland med Tech2

  1. #1

    Någon i Värmland med Tech2

    Hej!
    Jag har fått problem med att en ABS-lampa lyser och vet inte riktigt om en airbag strular eller om jag var för snabb med att koppla i/ur batteri vid rattbyte.

    Finns det någon i Värmlandstrakten med möjlighet att läsa ur vilken airbag det kan tänkas handla om och göra ett test att släcka ner den för att se om den kommer tillbaka?


    - Magnus

    Edit: Gäller en 9-3 -98

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Kika här:
    https://www.google.com/maps/d/u/0/vi...Y.k9qYccjC0h1A

    Notera att även OBD2 (vanlig felkodsläsare) finns inlagda. Lycka till!

  3. #3
    Toppen! Såg att det fanns lite värmlandsfolk med på kartan.

    Tack för hjälpen!

  4. #4
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Har varit med om att allt ovanför Stockholm har "buntats" ihop som Norrland... Men att Värmland skulle ligga i Norrland tar väl priset!!!
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    I vilken annan lokaldel skulle det annars ligga av de befintliga?

    Jag har försökt väcka intresse i frågan i denna tråd men än så länge finns bara 3 Saabentusiaster i området, lite klent för en egen forumgren.
    Men jag ger inte upp så lätt utan funderar vidare på vad som kan göras och har ni tips så skriv dem i den tråden.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Yes! Jag letade runt lite men hittade ingen lämplig lokaldel riktigt, så jag tog och lade det i motorstyrningen istället.

    Då kanske jag först tänkte rätt som letade. Å andra sidan hade jag nog inte spontant vetat vilken alternativ lokaldel som hade varit rätt.

    Är vi så få i Värmland? Har för mig att det var någon lokal träff för något år sen som jag missade :/

    Jag är ju inte jätteaktiv här på forumet, även om jag skriver ibland. Men det kanske gäller fler och därmed kanske vi missar en del såna omröstningar. Å andra sidan så kanske en egen lokaldel skulle bli ganska inaktiv om det är på det sättet varpå det kanske inte finns något egentligt behov av någon.

  7. #7
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Och utan en lokaldel så kan ni bli ännu mer inaktiva och osynliga!
    Finns ett behov så gå titt tråden jag länkade och rösta så du syns.
    Startar jag en ny gren och den dör ut är det ju enkelt att ta bort den så jag vill få igång mer aktivitet och även i andra områden, Perr har ju en bra synpunkt i den tråden
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    66

    Tech2 i Kristinehamn, Värmland

    Hej hej

    Jag har lite småbekymmer med min Saab och vill gärna kolla upp den.

    Kan det finnas någon i närheten av Kristinehamn som sitter och trycker på en tech2 och vill hjälpa mig och felsöka?
    Den lokala Saab-återförsäljaren tar ganska bra betalt för att felsöka.

    Tack på förhand.

Liknande ämnen

  1. Någon med Tech2?
    Av gbg i forum Göteborg med omnejd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-04-21, 06:25
  2. Någon med tech2 ?
    Av Thompa i forum Göteborg med omnejd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-10-04, 17:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •