Hej!

Nu när Hedin Bil har köpt upp Biva så ställer jag mig frågande till var jag skall lämna in min 9-3:a från 2010 på service.
Hade bilen varit äldre eller långmilare hade jag servat den själv, men eftersom jag har en helförsäkring som täcker maskinskada upp tilll 12000 mil och bilen har rullat dryga nio, så vill jag gärna kunna dra nytta av den försäkringen om det skulle bli haveri på drivlinan av någon orsak.

Jag hade nämligen en liten diskussion med Länsförsäkringar gällande vilka krav som måste uppfyllas för att maskinförsäkringen skall gälla, och ett av kraven är tyvärr att service måste vara utförd av en verkstad.

Min tanke tidigare i år var att lämna in bilen hos Biva eftersom bilen både är såld där till första och andra ägaren (jag), samt alltid varit servad där tidigare, men efter uppköpet är jag nu skeptisk.

Känner ni till några seriösa verkstadsalternativ i Linköping för just Saab?
Man vill ju att verkstaden i fråga har tillgång till WIS och EPC och vet vad de pysslar med, och gärna att mekarna och verkstaden har ett långt förflutet med Saab, helst tillbaka till tiderna med Saab-Scania.