Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vilken bakre sond till saab 9-3ss -03?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -

    Vilken bakre sond till saab 9-3ss -03?

    Hej,
    Jag får av och till motorlampa på den bakre sonden och jag tänkte jag skulle byta den.
    Men jag har en undran:
    På de flesta ställen så säger de att det är en bosch sond artikelnr 0258006624 men många anger att den är ifrån 03/09 och min är tilleverkad 03/05
    Någon site anger att det skall vara en NTK sond 96324 och att den gäller fram till 03/12.
    Någon som vet vad som gäller på just 03or? bosch sonden kostar hälften av NTK sonden som är mycket ovanligare.
    Kan man använda bosch sonden på alla ?
    Bilen är en 9-3ss 1.8t 200305
    Hälsningar Lars

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 915
    tänk bara på att en felkod bara pekar på vart man ska börja felsöka, inte vilken del man ska byta. Det kan lika gärna bero på kontaktfel, jordfel osv osv.

    Saab epc säger inget rent generellt annat än att det sitter en 2003, sen en annan 2004 och uppåt. Vill du så kan du skicka regnummer i pm så kan jag kolla exakt vilken du ska ha. Det är värt att hålla sig till premiumfabrikat på syresensorer även om det kan locka med billiga sådana. Bosch och Denso gör de bästa och de är ju oftast OEM också. NTK är ju NGK´s eget märke. Har ingen erfarenhet av dessa och inte har jag sett de som OEM heller men det är ju möjligt att de sitter på saab. Ingen aning faktiskt.

Liknande ämnen

  1. Damsker till bakre bromsok på SAAB 9-3SS -04
    Av Jakalen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-06-27, 13:49
  2. vilken undre bakre bussning har saab 9-5 98 ?
    Av reydelchat i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 20:46
  3. Vilken gänga bakre subframe fästet ng900?????
    Av Spets i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 13:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •