Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Dagens humor.... facepalm lillebror

  1. #1
    Grundladd delofsons avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Barkarby
    Inlägg
    475
    Medlem#
    10056

    Dagens humor.... facepalm lillebror

    Dagens roliga.

    Min bror, som aldrig ägt en Saab tidigare, har nu en Saab 9-5 -01, 2,0t som för övrigt gick rakt in på säljarens blåskonto. Vet inte ens om jag orkar gå igenom den blåsningen.
    Stod skinnklädsel, var tyg. Besiktigad och skattad, den var avställd. På frågan om besiktning sa säljaren, jo men den är alltså besiktigad förra året.

    Går fint i motorn, den hade tänd motorlampa. Pixlarna i SID och ACC... de lyser med 60% av sin frånvaro. Samt rost överallt.. Han köpte till begärt pris.
    Motorlampan visa att TK var slut, så han fick min reserv.

    Nu har han även bestämt sig för att det tar max en halvtimme att byta kamkedja. Det enda meck han gjort tidigare är byta koppling på en BMW, samt trimma en moppe.. som gick fett som satan efter.

    11k gav han för den... med 34k på mätaren.. Nu när min så gott som felfria (så felfri en 16 år gammal bil med 30k på mätaren kan vara) ska säljas av, så borde jag kunna få dubbla känner jag :P Bara att leta upp en riktig sucker.

    Ser fram emot när han startar sitt 30-minutersjobb.. Då ska jag titta på.
    SAAB 900 SE 2,0i MY96 *Såld*
    SAAB 9-5 S Kombi 2.0t MY01 *Såld*
    SAAB 9-5 SE Sedan 2.3t MY00 *Såld*
    SAAB 9-3 VectorActive SC 1,8t BP MY08 Nordic Steg1 | Subaru Forester XS 2019

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av delofson Visa inlägg
    Dagens roliga.

    Ser fram emot när han startar sitt 30-minutersjobb.. Då ska jag titta på.
    Nej, det ska du inte alls det! Du ska filma i exakt 30 minuter och lägga upp på tuben, så vi andra också får ha lite kul...


    PS: Jag har också en bil som gick igenom besiktningen helt utan anmärkning senast...vilket var 1999 - ställde av den ett halvår senare.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

Liknande ämnen

  1. Gammal VS ny humor
    Av bilgalen i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:57
  2. Söndagsmorgon humor
    Av perr i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 11:01
  3. Svar: 134
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 14:17
  4. 9000t16 -88 med tråkigt humör
    Av Raggen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •