Sidan 1 av 194 1231151101 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 3867

Ämne: Skitsnack från Boråsare =)

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    608
    Se där ja! Såg nog dig i somras tror jag. Såg din nätgrill så var tvungen å kolla lite extra när jag mötte dig Så om du såg en flinande skallig grabb me skägg i en röd t16 så var det jag

    Ingen som känner sig träffad uppe på Sjöbo? Har sett en röd og900 med Aerokjolar å 9000ic här uppe massa gånger! Björkhemsgatan....
    Volvo V70 -01
    Opel Kadett 1.2S -73
    Nissan 300zx TT Svart -90

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189
    Jag har väl lyckats värva 2 st medlemmar till , Hoppas bara dom betalar snart också ... Så lite mera medlemmar kommer det att finnas till våren , Och hoppas det blir ! Det behövs och gärna aktiva sådana ,så man kan samåka till träffar mm .

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    608
    Sedär ja! Nu börjar det likna nåt!
    Kanske man vågar sig iväg med gammel Saaben på nån strip körning till våren! Så man är på säkra sidan att komma hem menar jag
    Ingen som tagit chansen att köra på Blackrace viared? Jag var ruskigt dålig med att komma iväg på träffarna i år. Alltid något som inte passade *suck* Men Emmaboda å en utav blackracen hann man komma iväg på iaf... Körde dess värre inte någon av gångerna.
    Volvo V70 -01
    Opel Kadett 1.2S -73
    Nissan 300zx TT Svart -90

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189
    Nej det blev aldrig något blackrace tyvärr fick förhinder av bla. turboras dagen innan jobb , semster , bakfylla mm ..
    Det hade varit riktgt kul att köra en konvoj i från Borås med så mycket bilar som möjligt till någon av träffarna.
    Eller någon gång hälsa på dom trevliga Göteborgarna och käka lite BK en onsdag???

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189
    Nej bilen ser ut som när du hade den , så fin så

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Marcus J!
    Om du inte har dåligt mörkerseende så plocka för sjutton bort dina grodögon till extraljus från din annars fina bil.
    Mvh. Nicke
    Medlemsnummer:1250

  7. #7
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Tja Nicke!
    Är man gammal tradarchaffis får man svåra abstinensbesvär utan maffiga x-ljus...
    Om jag gissar rätt så e du målarkludden va? Tapeterna sitter fortfarande uppe i sovrummet!
    Oroa dig inte, x-ljusen åker väck till våren, dom e inte de snyggaste man kan ha på en 9000, men dom e nog de mest effektiva jag haft!
    Gillar din Aero skarpt!!!, men lite synd att kexchokladen fått fäste på din annars snygga T8 special.

    Hade själv velat vart på fler träffar o dylikt, men frugan o Ikea äter upp min tid...
    All makt åt Thengil!

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Halloj Marcus!
    Ja det var jag som var hemma hos dig (skulle inte ha varit det men den andra killen behövde lite hjälp. Lärling)
    Hur gick det, blev du gift? I så fall grattis i efterskott!
    Ja T8an är duktigt rostig, har en ny motorhuv ståendes till den och en skärmkant till vänster bak, men det har varit mycket bilar i garaget, därför har det släpat lite med den gamla T8 an. Kompisen som är bil lackerare har tjatat på mig att vi ska fixa den, men som sagt det har varit
    mycke annat. ( två riktigt grymma bilar är på g. till sommaren, dock ej saabar) min 9000 Aero ska också finjusteras, till ca 340 Maptun kusar, steg 5) Se Maptun`s hemsida. Byta till 18" fälgar, vet dock inte till vilka än, många att välja på.
    Ha det gott och slösa inte bort alla pengar på Ikea, Tänk på A50 n också
    Hälsn. Kladden Nicke
    Medlemsnummer:1250

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189
    Ingen här som åker svart/mörkblå 9000cse med en massa glödande extraljus ??
    Det hade varit kul att prata med den personen ,, Du låg bakom mig efter Sparsör sen efter Fristad så höjdes tempot en aning , jag hamnade på efterkälken får skylla på nya dubbdäck och kass dämpare.. Jag svängde sedan av i Borgstena .

  10. #10
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Citat Ursprungligen postat av Micke S
    Ingen här som åker svart/mörkblå 9000cse med en massa glödande extraljus ??
    Det hade varit kul att prata med den personen ,, Du låg bakom mig efter Sparsör sen efter Fristad så höjdes tempot en aning , jag hamnade på efterkälken får skylla på nya dubbdäck och kass dämpare.. Jag svängde sedan av i Borgstena .
    Hur många är "en massa"?
    Jag har två...
    All makt åt Thengil!

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189
    Den bilen hade nog minst 3 har jag för mig

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    461
    Medlem#
    10088
    Har klistrat denna tråd. Så att ni Boråsare kan se den enkelt

    MVH
    Mammon
    Claes Myhrman
    Assumption is the mother of all fuckups

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189
    Tackar tackar ...

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Tjena!
    Ja , inte verkar det som att vi är många i allafall
    Nicke 1250
    Medlemsnummer:1250

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    halloj jag rullar ganska mycke i borås varje sommar å nu i sommar så e vi 5st 900 aero som kommer upp till borås från kinna/skene,så nu när vi kommer upp så måste ni va ute å visa er så vi kan tjöta lite när vi träffas på stan eller var de nu blir!!MVH Vrid
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 998
    Citat Ursprungligen postat av saab900t8replica
    Citat Ursprungligen postat av vrid
    halloj jag rullar ganska mycke i borås varje sommar å nu i sommar så e vi 5st 900 aero som kommer upp till borås från kinna/skene,så nu när vi kommer upp så måste ni va ute å visa er så vi kan tjöta lite när vi träffas på stan eller var de nu blir!!MVH Vrid
    Tjenare!!
    Har en bil i det här gänget! Ett bygge som startar om cirka en vecka sådär.. Motorbyte från I8 till T16 först på tur.. Sen kjolpaket (hopplock från Aero o airflow), grå-svart läderinredning, schüzzler-vinge m.m. Hoppas fått klart kärran tills ring knutstorp den 3 maj.. Jävlar va gött det sk bli med massa saabar på Viared i sommar.. Har ett par polare till som håller på med den nya 900'an o det kommer väl rulla ett antal (fyra eller nått) 2,0t coupéer runt kinna/skene/borås.. Så ensam om att ha en saab på viared blir du nog inte
    jag dyker nog också upp i viared ska ni se

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189
    Detta låter ju faktiskt väldigt lovande !
    Sålde en Vinge till en av Saab grabbarna i Kinna nyss , pratade med han och några av hans Saab vänner ,, mycket trevlig pratstund var det
    Så det blir nog en lyckad sommar ! Hoppas vi kan samordna lite träffar med Göteborgs gänget i Borås också , det uteblev ju tyvärr i somras pga dåligt intresse av oss ...

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 998
    Citat Ursprungligen postat av Micke S
    Detta låter ju faktiskt väldigt lovande !
    Sålde en Vinge till en av Saab grabbarna i Kinna nyss , pratade med han och några av hans Saab vänner ,, mycket trevlig pratstund var det
    Så det blir nog en lyckad sommar ! Hoppas vi kan samordna lite träffar med Göteborgs gänget i Borås också , det uteblev ju tyvärr i somras pga dåligt intresse av oss ...
    Japp gbg<<-->>borås träffar är ett måste till våren/sommaren! Vi är riktigt stort gäng varje onsdag på våra träffar nu..

    Vad hette han du sålde vingen till i Kinna? Känner lite saab-folk där jag med..

  19. #19
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Klart att du är välkommen i en traktor ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189
    Tack så mycket

Liknande ämnen

  1. Skitsnack från Nyköping/Oxelösund med omnejd.
    Av Soundcorp i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 829
    Senaste inlägg: 2024-03-07, 17:02
  2. "Vänster bromsljus ur funktion" Skitsnack. SAAB 9-3 Aero SS -04
    Av JesperKåttesson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 22:06
  3. OBDS, något att ha eller bara skitsnack?
    Av Manick i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 17:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •