Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lägre laddtryck efter uppgradering

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    310

    Lägre laddtryck efter uppgradering

    satte dit speedparts steg 3 på min viggen förra hösten.. åkte nöjt o belåtet med det, hade ett laddtryck på 1,4 bar på 4:ans växel


    men nu i ivnter bytte jag till alu dump, alu IC samt grövre tryckrör, kobra och det mellan insug och IC

    Kan det ha påverkat ngt? lr vad har hänt? Den laddar nu 1,1- 1,2 och det med samma väder som i höstas!

    kan jag har stältt dumpen för mjukt?

    Mvh Patrik
    Saab 93 ViggenR

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Hej,

    Aludumpen är lite svårt att sia om utan att ha sett den... Dock vet du väl att du inte "skall/kan/får" köra öppen dump på T7?

    Nåja, förutom dumpen så låter det ganska normalt. Med den kringutrustning du nu har monterat så behöver bilen inte ladda lika mycket som innan för att nå en viss given luftmassa (=vridmoment). Därför gör den heller inte det, då T7 är ett litet "latmasksystem" som inte gör mer än den måste för att uppnå målet...

    mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    310
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Hej,

    Aludumpen är lite svårt att sia om utan att ha sett den... Dock vet du väl att du inte "skall/kan/får" köra öppen dump på T7?

    Nåja, förutom dumpen så låter det ganska normalt. Med den kringutrustning du nu har monterat så behöver bilen inte ladda lika mycket som innan för att nå en viss given luftmassa (=vridmoment). Därför gör den heller inte det, då T7 är ett litet "latmasksystem" som inte gör mer än den måste för att uppnå målet...

    mvh

    KK
    hej!

    det är en turboXS återcirkulernade dump! jag fråga på speedparts där jag köpte den hur många brickor ja skulle ha och claes rådde mig att ta två.. det skulle räcka!

    så alltså är det som det ska, det är t7 som styr grejerna!

    Tack för snabbt svar!
    Saab 93 ViggenR

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Snigeln
    det är en turboXS återcirkulernade dump! jag fråga på speedparts där jag köpte den hur många brickor ja skulle ha och claes rådde mig att ta två.. det skulle räcka!

    så alltså är det som det ska, det är t7 som styr grejerna!
    Låter som att allt är som det skall då...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Lägre laddtryck efter turbobyte! 9-5Aero
    Av Isseh i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 21:32
  2. lägre laddtryck när det är kallt.
    Av PEKKIS i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 13:42
  3. 3"-> org =lägre laddtryck??
    Av Botte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 02:52
  4. Lägre laddtryck efter byte till sportavgassystem!?!
    Av Percy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 20:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •