Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Saab 9-3 TTID Vid 3000varv kommer Turbon?!

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Falun
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -

    Saab 9-3 TTID Vid 3000varv kommer Turbon?!

    Hej!
    Har två -08 TTID(är frälst. En automat o så ville frugan ha en manuell... Automaten(24000mil) är den roligaste familjebil jag kört, bra drag hela registret! När jag köpte den manuella(26000mil) saaben var det felkoder på turbon men vi trodde det berodde på att avgasflätan var sönder då en givare sitter efter avgasflätan. Bytte den och problemet kvarstår. När jag accelererar kommer skjutsen först vid 3000varv? Är det så att en turbo drar upp till 3000varv och den andra tar vid då? Har kollat slangar till wastegaten och sånt. Så jag tror det är turbon? Men ibland när jag kör med den längre sträckor och kommer till en uppförsbacke så slår plötsligt "Begränsad prestanda" till? Om jag då stannar bilen och sen startar den igen så kvarstår inte problemet! Om svaret är turbon? Skall man köpa ny från Maptun 7500kr eller försöka få tag i en begagnad? Är väl lite osäkert att köpa begagnad... Tacksam för svar!

    Red: Sorry men jag glömde skriva felkod en... P0234 för lågt laddtryck mekaniskt fel, troligtvis turbon...?
    Senast redigerat av masEnok den 2016-04-09 klockan 09:55. Anledning: Råkade glömma en felkod...

Liknande ämnen

  1. Saab 900 Tall -97, Turbo "drar" efter 3000varv?
    Av infeap i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 09:33
  2. När kommer dubbelturbon i 9-5án? (TTID)
    Av Loffe i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 20:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •