Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Reservdelsprogrammering SID

  1. #1

    Reservdelsprogrammering SID

    Hej,
    Har precis löst ett problem med min SID (beskrivet i annan tråd) genom att reservdelsprogrammera den.
    Dock var det ett av stegen i programmeringen som vi inte vet vad vi skulle välja: Servicemeddelande
    Det fanns 7 alternativ, jag tog en bild men ser inte hur jag kan bifoga den här.
    Alternativen är:
    Service Program 1
    Service Program 2
    Service Program 3, 5
    Service Program 4 (us/ca)
    Service Program 6:1
    Service Program 6:2
    Service Program 7
    Förvalt är SP 1 och blev den vi använde.
    Men vad ska användas egentligen?
    Gissar att det är marknadsberoende.
    Och vad är det egentligen?
    Alla andra steg i programmeringen var dock intuitiva.

    Jag tar mej friheten att starta en ny tråd om detta då jag har väldigt begränsad tid med tillgång till Teck II och det dessutom är skilt från mitt ursprungliga problem.

    Min bil är en 9-5 Aero -03

    Tacksam för snabba svar!
    /H
    Senast redigerat av Holton181 den 2016-04-07 klockan 21:20. Anledning: förklaring given

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Okej, det är inte helt trivialt, men jag gissar att detta kan vara bra information för framtiden:

    Program 1: 1:a service 1000 mil eller ett år efter leveransservice, därefter var 2000:e mil eller en gång per år.
    Program 2: 1:a service 1000 mil eller ett år efter leveransservice, därefter var 1000:e mil eller en gång per år.
    Program 3: 1:a service 1500 mil eller ett år efter leveransservice, därefter var 1500:e mil eller en gång per år.
    Program 4: 1:a service 1000 miles eller ett år efter leveransservice, därefter var 10000:e miles eller en gång per år.
    Program 5: Hittar ingen info, men jag tror det är en US/CA-service, eventuellt med kortare intervall.
    Program 6: 1:a service 1000 mil eller två år efter leveransservice, därefter var 2000:e mil eller en gång vartannat år. Detta är endast för V6 diesel D308L
    Program 7: 1:a service 1000 mil eller ett år efter leveransservice, därefter var 3000:e mil eller en gång per år.


    De andra hittar jag faktiskt inte beskrivna. Rimligen bör du ha det förvalda: Program 1.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av bollman den 2016-04-07 klockan 20:50.

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Är det denna tråd du refererar till?
    Är ju ändå bra med länk då du nämner den
    Bild infogar du med symbolen i överkant på editeringsrutan
    Infoga bild.png
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #4
    @bollman
    Tack så mycket för din utförliga och snabba förklaring, kan ju som du säger vara bra för framtiden att veta både för mej och andra. Jag tar dej på orden och låter inställningen med Program 1 vara som vi lämnat den.

    @HeRmAN
    Givetvis skulle jag bifogat länk, ska tänka på det nästa gång.
    Men jag skriver på min mobil och på den mobila webbsidesversionen finns inte många av editeringsverktygen som normalt finns i originalversionen. Bl.a. saknas möjlighet att lägga in bilder.

    /H

  5. #5
    Hittade denna tråd:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...ab-9-5-aero-05

    Där nämns en årlig service eller efter var 3000:e mil.
    Då borde Program 7 vara rätt alternativ?
    Jag har inte tillgång till instruktionsboken och servicehäftet för min bil förrän om ett par dagar, men då kan jag ju kolla upp vad som ska gälla. Däremot har jag då inte tillgång till Teck II längre.

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Du har en 2003, då är det 2000 mil som gäller. Längre serviceintervall kom 2004 om jag minns rätt.

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #7
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Prova TapaTalk, den är smidigare i mobilen än browser tycker jag

    Den tråden du hittade är från 2008 och är kanske inte helt up to date när det gäller service, det har ju ändrats lite när 3D Service mm har införts
    En original Aero skulle jag nog serva oftare än 3000mil, och hur ofta kan vara klokt att välja beroende på körsätt.
    Mycket korta körningar, stadskörning etc
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #8
    OK, tack så mycket.
    Använder TapaTalk till andra forum, men har inte hittat detta i den appen. Men jag ska prova igen.

    Jepp, nu hittade jag. Tack!

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Holton181 den 2016-04-07 klockan 22:16. Anledning: Hittat i TapaTalk

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •