Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Sidoairbag OG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -

    Sidoairbag OG9-3

    Hej ! Airbaglampan har lyst på min bil sen jag köpte den pga glapp under förarsätet. Har för några månader sen skaffat mig en tech2 (kinakopia). Jag diagnostisera och fick fram "Airbag, drivers seat, open circuit". Så var är det stört chans att det är glapp? i själva kabeln eller kontakten? Kan man byta ut kablarna och finns de att få tag på? Skulle helst vilja fixa det själv då jag känner att bilen inte är värd ännu ett verkstadsbesök....

    / Daniel

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Enklast är väl att lyfta ur stolen och inspektera just kablage och kontakter efter ev. uppenbara fel
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Kontakten mellan stol och bil består av 2 delar. En stor kontakt med all ström och styrning som behövs för elvärmen, elstyrning (om sån finnes) och sen airbag. Själva airbag-delen av kontakten är en orange del med orange rör runt sig. Den kontakten går att ta ur den stora kontakten. Den sitter fast i den stora kontakten med små tungor om jag minns rätt. Den kan ha glidit ur så att airbaggen inte längre är inkopplad. Du behöver inte plocka ur sätet för att kontrollera det, bara hissa upp det så långt det går och dra fram eller bak så du ser kontakten. Den sitter med stripes i själva stolsramen har jag för mig så du kan ta loss och kontrollera.

Liknande ämnen

  1. Felaktig sidoairbag OG9-3
    Av zipper63 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-31, 10:03
  2. Bilbarnsstol och sidoairbag?
    Av (SiC) i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 11:43
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 20:44
  4. Har jag sidoairbag i min 9-3a :o
    Av zsh i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 19:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •