Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Varför raderas vissa inlägg?

  1. #1
    Sugmotor EliasAs avatar
    Reg.datum
    mar 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Medlem#
    -

    Smile Varför raderas vissa inlägg?

    Det verkar vara skillnad på folk och folk härinne och vissa admin får skriva vad som helst men när andra skriver liknande inlägg då raderas inlägget av samma admin och själv redigerar han sitt eget inlägg
    http://forum.saabturboclub.com/showt...32#post1394032

    Jag är ny härinne men har läst reglerna och respekterar och om jag bryter mot sajtens regler på något sätt då ska mitt inlägg raderas och jag ska tilldelas varning precis som alla andra med liknande inlägg oavsett om man är admin eller som jag färsking.
    Jag visste t ex inte att det är förbjudet att citera med motiveringen "Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras", låter vettigt och korrekt.

    Trevlig helg!

    1 användare gillar detta inlägg


    Skit i Oljetrycket Öka Turbotrycket

  2. #2
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Ditt inlägg togs bort pga:
    "§3.3 Inlägg helt utan relevans eller anknytning till det forum de skrivs i tas i regel bort utan förvarning."

    Vill även påminna om:
    "Vi reserverar oss rättigheten att redigera eller radera inlägg, avatarer och signaturer eller på annat sätt modifiera användares profiler om vi så anser lämpligt. "
    "Styrelsen, administratörerna och moderatorerna har i alla lägen tolkningsrätten på sin sida. Att klaga eller tjata på tagna beslut är förgäves. "

    Citat Ursprungligen postat av EliasA
    Jag visste t ex inte att det är förbjudet att citera med motiveringen "Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras", låter vettigt och korrekt.
    Vem har sagt att det är förbjudet? Det är inte förbjudet, men det är inte snyggt gjort heller och admin/moderator har all rätt att snygga till trådar utan att meddela dig.

  3. #3
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Citat Ursprungligen postat av EliasA
    folk och folk härinne och vissa admin får skriva vad som helst
    Ser du något som bryter mot reglerna ska du använda rapporteringsfunktionen. Den fungerar likadant oavsett om inlägget du rapporterar har gjorts av en vanlig användare eller en admin/moderator. Tycker du en moderator har brutit mot en regel så ska du rapportera inlägget precis som om det vore vilken användare som helst.

  4. #4
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    För maximal transparens i vårt arbetssätt så kommer jag här klistra in inlägget som togs bort pga. §3.3 så att alla kan se hur off topic det var.

    Citat Ursprungligen postat av EliasA
    Följ tv-serien Solsidan och ta lärdom av Ove Sundberg
    Topic var "No name oljefilter från skruvat.se - erfarenheter? "

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Låter riktat mot mig så jag svarar.

    Tråden inleddes utan att någon bilmodell nämndes och jag rekommenderade ett OEM filter, senare i tråden tillkom information att det gällde V6 och då hade jag redan börjat skriva ett inlägg och såg då att infon om vilken motor det gällde varpå jag redigerade mitt inlägg för att ge TS ett mer relevant svar, get gamla svaret lät jag vara kvar efter som det kan hjälpa andra.
    Och det har inget med "admin" att göra, även vanliga användare kan redigera sina inlägg för att ev. rätta till felaktigheter, stavfel, tillägg m.m. Notera dock att tråden inte uppdateras så det syns att ny info tillkommit t.ex. i aktivitetsflödet.

    Ang. att jag redigerar bort direkt efterföljande fulla citat beror på att de tillför absolut inget alls annat än att det blir mindre användarvänligt ju mindre enhet du läser forumet på.
    Att delcitera eller citera ett äldre inlägg fyller ett syfte och de rör jag aldrig.
    Förbjudet? Nej det är det inte men det fyller oftast ingen funktion.

    Att inlägg raderas kan ske av flera orsaker.
    Det kan ske efter en rapport från någon som tycker att ett inlägg strider mot någon regel §, någon känner sig påhoppad eller något annat som den anmälande användaren vill att någon moderator ser över.
    Vissa rapporter leder till att inlägg redigeras eller raderas andra lämnas utan åtgärd.


    Tycker du att jag eller någon annan utrycker sig olämpligt så är ett PM ett sätt att diskutera saken sinsemellan.
    Att uttrycka sig i text blir ibland inte som tanken tänktes och då kan det misstolkas.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Citat Ursprungligen postat av Brisse Visa inlägg
    Tycker du en moderator har brutit mot en regel så ska du rapportera inlägget precis som om det vore vilken användare som helst.
    Notera även att de som är Moderatorer som postar inlägg oftast gör det i egenskap av vanliga användare och samma regler gäller även oss.
    Moderator är en administrativ roll.

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #7
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Brisse Visa inlägg
    För maximal transparens i vårt arbetssätt så kommer jag här klistra in inlägget som togs bort pga. §3.3 så att alla kan se hur off topic det var.

    "Följ tv-serien Solsidan och ta lärdom av Ove Sundberg"

    Topic var "No name oljefilter från skruvat.se - erfarenheter? "
    Jag måste bara påpeka att detta faktiskt är taget lite ur sitt sammanhang.
    Ja, topic var "No name oljefilter..." men tråden hade spårat in på att köpa billiga skitgrejer och att vara dumsnål, och där tycker jag faktiskt hänvisningen till Ove i Solsidan var riktigt humoristisk och högst passande, snålare människa får man ju leta efter.
    Off-topic, visst, men inte mer än många andra inlägg, och humorn i det tycker jag mer än väl ursäktar en kanske aningen onödig men ändå välplacerad one-liner.

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  8. #8
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Du har helt rätt rcy, Jag och Långmilare får ta på oss skulden för urspårningen i all välmening är för att få TS att inte vara dumsnål på vitala delar.
    Vill nån köpa billiga tvättsvampar eller kina Xenon så får de göra det men när det gäller vill vitala delar önskar jag ingen problem pga. av dumsnålheten

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #9
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 100
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av EliasA Visa inlägg
    Jag visste t ex inte att det är förbjudet att citera med motiveringen "Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras", låter vettigt och korrekt.
    Personligen tycker jag vår sk. forum ambassadör har spårat ur när det gäller detta. Det är ju i "var var annan tråd". Är det något som irriterar & skräpar ner, så är det dessa tilltag som jag ser som en form av "översitteri". Det har inte behövts förut, inte nu heller. Några citat är väl inte hela världen. Nä, låt forumet vara mjukt & behagligt med humor & ödmjukhet, vilket är en attraherande faktor. Så länge det inte spårar ur helt, så behövs denna form av flex för att hålla stämningen på topp, samt behålla våra användare. Men när det spårar för mycket, då kan man få vara paragrafryttare. First impression av STCS för EliasA verkar ju tyvärr inte blivit så bra, vilket är beklagligt.

    Ta det varligt där ute.

    4 användare gillar detta inlägg



  10. #10
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 480
    Medlem#
    5254
    Är det inte konstigt att det alltid ska gnällas över nåt? Vad gör det egentligen om nån går in och redigerar ett inlägg så det ser bättre ut? Står ju tillomed en förklaring till varför?

    Jag tycker inte det stör, vill nån redigera mina inlägg. Varsågod, bara det inte tas bort nåt väsentligt.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  11. #11
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Slave_joe Visa inlägg
    Är det inte konstigt att det alltid ska gnällas över nåt? Vad gör det egentligen om nån går in och redigerar ett inlägg så det ser bättre ut? Står ju tillomed en förklaring till varför?

    Jag tycker inte det stör, vill nån redigera mina inlägg. Varsågod, bara det inte tas bort nåt väsentligt.
    Nu handlade det inte om ett inlägg som redigerades, utan ett inlägg som raderades helt och hållet.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  12. #12
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541
    rcy: Men det Slave_joe syftade på var väl redigerandet av inlägg som har onödigt citerande av det senaste inlägget som gjordes (likt det du precis gjorde)?

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  13. #13
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Har ni tänkt på hur Ove i Solsidan skulle ha gjort?.....



    Sorry! Skål på er!!

    1 användare gillar detta inlägg


    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  14. #14
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    rcy: Men det Slave_joe syftade på var väl redigerandet av inlägg som har onödigt citerande av det senaste inlägget som gjordes (likt det du precis gjorde)?

    Sant, jag läste lite för slarvigt och trodde han missuppfattat meningen med tråden.
    Citerande av inlägg direkt ovanför ser jag inga problem med så länge det är små korta inlägg som dessa, det gör ändå inte inläggen större eftersom avator och övrig info i vänsterspalten ändå tar mer plats än själva brödtexten i inlägget. Vid stora textmassor kan jag dock se att det kan vara störande, men dom kortar jag alltid själv ner och citerar bara det väsentliga. Dock stör det mig inte nämnvärt om Herman redigerar mina inlägg för att ta bort citeringar, så länge han inte ändrar på något av det jag själv skrivit.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  15. #15
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Herman,

    Vart försvinner alla mina inlägg på senaste tiden ?

    Ser att även denna tråd är rensat.

    Varför fick inte min åsikt i denna tråd vara kvar ?

    Försätter det i samma takt så vill jag att du på ett eller annat sätt rensar även mitt nick.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  16. #16
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Ett inlägg raderade jag i tråden 100-200 och det 'pratade' vi om i PM 30/4 och det med hänvisning till §1
    Och det gäller även ett redigerat inlägg av Elin96 så det handlar inte om dig, reglerna gäller alla.

    I tråden Sponsorträff: Maptun Meet 2016 (05/05) så ha Samuelf raderad inlägg som är OT och inte handlar om eventet. Det gäller både inlägg från dig, mig, bollman, tornros m.fl.

    Så "alla dina inlägg" har inte försvunnit, bara inlägg som inte är ok enl. de regler som finns sedan länge.

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Svar: 42
    Senaste inlägg: 2016-07-15, 17:36
  2. Varför låses vissa trådar i FAQ?
    Av Dirq i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 20:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •