Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Någon som testat evofilms-toning?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998

    Någon som testat evofilms-toning?

    Hej!

    Någon som har testat denna?

    http://www.evofilm.se/-5/avtagbar-so...saab-9-5-kombi

    1 användare gillar detta inlägg


    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    255
    Medlem#
    10863
    Hämtade ut min film från Evofilm idag och skulle ge mig i kast med att montera filmen för bakrutan. Sagt och gjort så drog jag ut filmerna som var inrullade i varandra av någon anledning så jag var tvungen att böka upp hela rullen för att komma åt en film och filmerna fastnade i varandra då dessa är självhäftande. Efter 30 minuters försök att få filmen på plats på bakrutan (kombi) och försöka få ut filmen jämnt med den medföljande skrapan så skulle jag kliva ut och inspektera hur det hela såg ut utifrån.

    Kan bara konstatera att det såg skit ut och filmen skulle konstant klistra in sig i sig själv och ville aldrig följa rutans konturer utan att en massa veck uppstod i ett. Och givetvis för att filmen var så bökig att handskas med så drog den ju sig åt skit i luften som damm etc.

    I monteringsbeskrivningen så nämndes det om någon sorts ''monteringsspray'' men någon sådan fanns inte med i paketet och om man skulle fixat något sådant själv så hade det ju varit fördelaktigt att få sådan information på förhand vilket man givetvis inte fick...

    Drog av filmen och rullade ihop alla filmer igen och la tillbaks allt i förpackningen för nu ska grejerna skickas tillbaka med expressfart.

    Tänkte prova mig på solarplexus film som tydligen ska gå på 15 minuter att montera då det är styva filmer som man tydligen bara lägger på plats och trycker fast med en klammer. Ska dock forska lite mer i hur deras kvalitet står sig men deras film kostar 500kr mer för settet än vad Evofilm's set gjorde.

    Kort och gott har du inte en steril miljö med ordentligt utsug med superren luft samt en kliniskt ren bil för att inte glömma en burk hjärtmedicin så gör dig själv en tjänst och leta andra alternativ alt lämna in bilen till någon vettig firma...

    1 användare gillar detta inlägg

    aik


  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110
    Menar du att du försökte montera solfilm utan någon vätska överhuvudtaget? T ex vatten och diskmedel?

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998
    Hade Solarplexius på min Ng 9-5, tycker det funkade bra. Fyller sin funktion och såg helt ok ut.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    255
    Medlem#
    10863
    Först ja då ingen sådan info först angavs sedan så fixade jag vätskan men filmerna var för bakre passagerarrutorna bökiga som f*n att få dit och vissa filmer var felskurna trots att jag uppgav årsmodell. De påstår även att de använder en maskin för att skära ut filmerna men så ojämnt skuret som filmerna är så verkar det mer tala för att filmerna är handskurna..

  6. #6
    Lite nyfiken på om det är nån mer som har använt Evofilm? Bra eller inte? Tänker i första hand på att tona NG9-5 med 50% kanske.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    533
    Medlem#
    6866
    Nackdelen med solarplexius är ju just som det låter plastskivor som kan börja skallra vilket jag råkade ut för med lite glatt spelande på stereon. Sen så kan man inte ha fönstren bak öppna utan att skivan är i vägen. Köpte färdigskuren från solfilmskompaniet vilken jag är rätt nöjd med.


  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    739
    Ser solarplexus på kundbilar lite då och då men ser bedrövligt ut på alla sett o vis både utifrån och inifrån.
    Visst gör dom sitt jobb mot sol/UV men är man bilintresserad och bryr sig om utséende och passform ser jag det inte som ett alternativ.
    >>Saab 9-5 SC Aero -04<< |
    Sålda --> 9-5 2,3t -98 -- 900 T8 -84 -- 9-5 2.3T -03
    Nissan Cherry T -84 -- Nissan 200sx rs13 -89 -- Honda Civic Type-R -16

Liknande ämnen

  1. Någon som testat OBDTuning?
    Av Lamer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-31, 23:11
  2. SIM-extraljus, någon som testat?
    Av joH900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 10:20
  3. Någon som testat NG9-3 SC 1,9TiD 120hk
    Av Ulf Boström i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 23:23
  4. Någon som testat PDA-Dyno?
    Av Plupp i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-12, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •