Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Smartphonehållare

  1. #1
    Sugmotor Hazzmans avatar
    Reg.datum
    mar 2016
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Smartphonehållare

    Hej.
    SAAB har alltid gillat tekniken och var före sin tid när det gäller hållare till mobiler.
    Perfekt och laddas med USB-kabel till cig.tänd.uttaget.

    Smartphonehållare.jpg

    Bara ett praktiskt tips.

    MVH
    Hasse

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Välkommen till STCS Hasse
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Kul att det finns folk med Windows Phone. Jag gav upp WP efter 4 år denna helg. När både Waze och Spotify läggs ner för plattformen så känns det som att hoppet är ute.
    Förbaskat synd på ett så bra mobil-OS.

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Ett mycket bra tips som har använts väl. För mindre och lite halare telefoner så fungerar laddkabeln, ansluten till telefonen och virad ett par varv runt mugghållaren, som extra stöd för telefonen.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Kul att det finns folk med Windows Phone. Jag gav upp WP efter 4 år denna helg. När både Waze och Spotify läggs ner för plattformen så känns det som att hoppet är ute.
    Förbaskat synd på ett så bra mobil-OS.
    Att Spotify skulle läggas ner var ju bara ett felaktigt rykte. http://www.windowscentral.com/tag/spotify

    Vad gäller Waze så verkar det inget definitivt http://www.windowscentral.com/waze-n...one-app-update

    I vissa läge är det ju så att leverantörerna släpper support & utveckling av appar till WP8.x plattformen & istället satsar på W10/W10M UWP. Så då när de meddelar att de slutar med det till WP8.x så blir det felaktigt i media som att det läggs ner helt. MS har väl sällan satsat så som de gör nu på denna W10 plattform. Det har ju i.o.m. detta varit ett vakuum ett tag med nya appar. För få har väl velat utveckla något den senaste tiden till den äldre plattformen som ändå kommer "försvinna", så som WP7.x & WP8.x. De har väl inväntat på W10 UWP. Tycker det kommit en del nytt senaste tiden, sedan W10M blev användbart de senaste månaderna.
    Hur som, riktigt bra OS. Har uppdaterat alla mina åtta Lumia till W10M & tycker det är en riktigt bra grund för framtiden i MS WaaS koncept. Man får ju ha i medvetenheten att det är ett nytt OS, så där är endel kvar att se fram emot.

  6. #6
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Fick Spotify 5.2.2.0 uppdatering nu på morgonen.
    http://www.windowscentral.com/spotif...-and-bug-fixes

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Jag har en polare som är programmerare på Spotify, säger inte mer än så öppet.

    Waze har inte fungerat tillfredsställande på minst ett år. Så pass dåligt att jag slutat använda det på den plattformen.

    Jag har väntat precis hur länge som helst på WP10-uppdateringen till min Lumia 925 men den verkar aldrig riktigt materialisera sig bortom preview-stadiet och vad jag hört fungerar den rätt mediokert ändå. Det gör mig synnerligen irriterad eftersom man först blev lovad WP8 till Lumia 800, men som senare det backades på och man fick WP7.8 istället. Den telefonen är nu stendöd då ingenting uppdateras till den plattformen längre. Jag befarar att WP10 till Lumia 925 kommer gå samma väg. Just det där att man faktiskt kan uppdatera till nästa större version, om än att det går långsamt, är ju det som driver att man vill köpa en ny telefon för att uppleva det nya lite snabbare, inte att man skall tvingas till att byta telefon varenda gång (nåja, det händer ju rätt sällan på WP-fronten) de väljer att uppdatera operativet.

    Nordea har aldrig brytt sig om att göra en app till WP, likaså finns inte "mina fordon".

    Det är inte mycket jag begär i app-utbud, men WP har stagnerat under de senaste 1-2 åren till den gräns att det inte längre känns vettigt att köpa en så pass dyr telefon som Lumia 950 när man inte kan vara helt säker på att de appar man förlitar sig på kommer fortsätta finnas. Om man dessutom tvingas till att köpa en ny telefon för varje major-uppdatering och där man inte kan få ett vettigt utbud av appar till föregående version, ja då är liksom sista spiken slagen i kistan.

    Nu provar jag en modern Android, en Sony Z5 Compact, den kör ju till och med Android 6 och var märkligt billig hos Telia. Av 2 onda ting så fick man ju välja ett (iOS eller Android) men jag kan inte påstå att jag är så väldigt glad i någotdera men Android har ju ändå fördelen att vara mer öppet är iOS, men å andra sidan gör alla val att man får lägga oändligt med tid för att få telefonen att fungera vettigt.

    Jag hoppas mycket på min Ubuntu Touch-telefon, men den är ju än så länge i utvecklingsstadiet, men det är kul att följa utvecklingen som går mycket fort framåt. Tyvärr lär det väl dröja innan operativet är redo för att få de vanligaste apparna som man är van vid.

  8. #8
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Bollman, du får gärna kolla upp med din Spotify-polare. För inatt kom det ännu en uppdatering av Spotify som Windows app. Har för mig det kommit ytterligare en emellan denna & förra inlägget. Så det verkar inte avstannat helt hos Spotify med deras W10 app utveckling.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •