Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Trasig CD-spelare går den att laga?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -

    Trasig CD-spelare går den att laga?

    Hej, min radio på min Saab 9-3 -99 fungerar finfint förutom att CD-spelaren har pajat, då den inte längre kan spela CD-skivor. Den tuggar och surrar i typ 10 sekunder innan den lilla lampan bredvid skiv-intaget börjar lysa rött varpå den skickar ut skivan. Är detta problemet lättåtgärdat eller har någon nåt tips på hur man kan fixa den? :-)

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    503
    De från forna tider berättar om heliga skivor med rengörande funktion.... Hade själv en sådan, små borstar fästa på strategiska ställen för att rengöra läslinsen gissar jag. Annars har jag en lös CD-enhet om du vill prova byta över o testa, cdspelaren är lätt att byta ut, inga lödningar eller så. Pma isåfall.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -
    Jaha! Fungerade denna heliga mytomspunna skiva då?
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-03-26 klockan 09:55. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Med en sån stereo hade jag inte brytt mig ett spår i att ens försöka laga det. Man kan åka till närmaste självplock-skrot och få tag på en sån för en hundralapp och den är inte svår att gifta in i din bil även från en skrotad, det enda man behöver är chassienummer på bilen den setat i.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -
    Ok, tack, ska göra det istället!
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-03-26 klockan 09:55. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  6. #6
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Eltejp Visa inlägg
    Jaha! Fungerade denna heliga mytomspunna skiva då?
    Nja, jo det beror på om felet är damm på optiken men det är ingen precisionsrengöring det handlar om.
    Har kört en sån på CD spelaren i garaget för den får utstå en rätt taskig miljö och när den börjar hoppa är det det dags och hittils har det funkat men förr eller senare får jag öppna den för en seriösare rengöring.
    Dock tror jag inte jag rekommenderar en sån rengöringsskiva till mina vänner...
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #7
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 890
    - eller selve laserelementet, og da hjelper det jo lite med rengjøring
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -
    Okej tack, då vet jag

Liknande ämnen

  1. Amp1 trasig 9-3ss laga?
    Av fabrikk i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 14:15
  2. Trasig org CD spelare 9-3 02 ?
    Av Fat Cat i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 23:14
  3. trasig 9000IC, laga?
    Av Saaben i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •