Denna bil inhandlades i Februari 2016, Linear - Jet Black - Dragkrok - Backsensorer - Automat - Svart halvskinn - 17" ALU45 - Dubbat på plåtfälg med navkapsel.
Den införskaffades för att köra runt våra hundar på olika tävlingar etc.
Jag har länge haft tjänstebil, men där får inga hundar vistas så en kombi var ett krav, då jag tidigare ägt en 9-3 2007 som var den bästa bil jag haft - så ville jag självklart ha en likadan fast med gärna med Faceliften.
Flckvänen tog ett mindre kån på lägenheten som skall renoveras och samtidigt införskaffades denna, då hennes bil trillar isär när som helst (En LILA Seat Cordoba-99).
Så den är tänkt till henne, men då jag blev långtidssjukskriven så blev jag således av med tjänstebilen och då tog jag över denna.
En förklaring till rubriken: skatt 1400:- Försäkring 6100: (lite dyr, men detta pga. att den bor i en Stockholmsförort "på gatan" - Men försäkringen täcker ALLT (och då menar jag allt). Relativt billig bil att äga i förhållande till prestanda/utrstning.
Ju mer jag körde den desto mer saker upptäckte jag som jag saknade/tog förgivet.
Det var små men ändå saker som jag vant mig vid tex Stolarna skall vara sköna, Dimljus fram, Större fälgar och mer HÄSTAR!!
Tack och lov så är SAAB väldigt tacksamma att "customize" - göra till sin egen, så nu startar projektet "DogShiit" - En hund blir en Grip (Griffin)!
Jag gör här en lista med saker som bockas av efter hand de införskaffas:
Läderratt [X]
Fickor på stolsryggarna []
Dimljus [X]
Snygga fälgar (ALU65) [X]
Ledbelysning nummerplåt []
Tygmattor [X]
Bättre ljud []
Tonade Rutor[X]
Minst 200 hästar [X] 260Hk/390nM 16T-Turbon
Sedan började man snegla på olika forum och andras bilar - och det ångrar jag något enormt nu kom suget - beroendet - kicken av att uppgradera.
Så här kommer en lista som kommer att ge bilen en stor nypa Griffinkänsla:
Griffinfront [X]
Griffinklädsel []
Annat Bakparti []
Bil2.jpg
Inget Xenon så långt ögat kan se, inte ens Dimljus - Detta måste åtgärdas!
Bil1.jpg
15" dubb med plåtfälg