Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ljus i mätarhus släcks på Saab 9-5, 2.3t -99

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Hallsberg, örebro
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -

    Ljus i mätarhus släcks på Saab 9-5, 2.3t -99

    Hallå allesammans!

    Har ett problem med min bil (Saab 9-5, 2.3t -99)

    Grejen är såhär att ljuset till mätarna tänds som vanligt när jag slår på tändningen / startar bilen, men sedan släcks det hastigt därefter (efter någon sekund eller två), lampan är med andra ord inte trasig.

    Det jag funderar på är vad det är som kan orsaka detta? Någon som har någon lösning på problemet?

    Det hela började för ett par dagar sedan, har fungerat klockrent innan dess..

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Går mätarna ner eller är det bara ljuset som slocknar? Som Night/Black Panel
    Jag misstänker reostaten, prova att rulla på den och se om något händer
    Annars är SID misstänkt
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Hallsberg, örebro
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -
    Alla mätarna fungerar som de ska, bara ljuset som slocknar.
    Reostaten gör ingenting, när det funkat har den heller inte sänkt / höjt ljusstyrkan

    SID'en är död, vet inte riktigt vad som hänt där.. men ljuset har fungerat även efter den dog men tills för ett par dagar sen då så har det börjat bråka varje gång man ska ut..

    Kanske ska börja med att säga att jag är efterbliven vad gäller bilar, kan nada. :P
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-03-14 klockan 18:59. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Jag tror du själv svarat på vad som orsakar problemet, SID
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Hallsberg, örebro
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -
    Jo, SID:en är den som bråkat, kopplade bort skiten nu och då fungerar mätarljusen klockrent.
    Jävla märkligt ändå med tanke på att den varit död i 1 ½ månads tid och det inte börjat förrän nu, men kanske är någon kondensator eller liknande på kretskortet som pajat?
    Jag vet inte, men sålänge SID:en är urkopplad så fungerar det nu alltså.

    /löst
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-03-14 klockan 18:59. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 037
    Medlem#
    10604
    Flera saker går genom SID. Att tänka på är att tex tuta & "klickandet" till blinkers bör vara ur funktion om den är borttagen.

    Skickade min till UK för 4 årsen. Fick tillbaka den efter 9-10 dagar fullt fungerande med livstids garanti, tom trasiga lampor bytta!
    Rekomenderar STARKT http://www.saabdisplayrepairs.co.uk/...we-repair.html
    för er andra med SID problem!
    (Även ACC-display & Larmsirén!)
    Senast redigerat av Karlqvist den 2016-03-14 klockan 22:50.
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Instrumentbelysning tänds och släcks oregelbundet NG9-3
    Av MrMagoot i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-02-20, 00:58
  2. Ljus i mätarhus har slutat fungera
    Av to0b i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-07-30, 23:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •