Hej,
Jag har 2 behov som jag försöker lösa vid ett verkstadsbesök.
1. Jag vill ha en service på bilen
2. Jag vill aktivera extraljus
Jag har försökt kontakta två verkstäder i Stockholm, Lennart Rönn i Tyresö och Hedin Bil i Akalla.
Jag har servat bilen vid några tillfällen (både nuvarande Cadillac BLS och förra Saab 9-3) hos Lennart Rönn vid några tillfällen och varit nöjd med deras arbete.
Hedin Bil i Akalla, föredetta Svenska Bil har jag tyvärr tvingats anlita vid garantiåtgärder (de enda som kunde ta Cadillac BLS). Tyvärr, då de faktiskt inte gjort ett bra jobb en enda gång jag varit där (3-4 tillfällen). Sist jag tvingades anlita dem så avbokade de min tid pga av sjukdom och lovade att höra av sig om en ny tid. De hörde inte av sig. Jag ringde och fick komma samma dag, så jag stressade dit för att upptäcka att personen som skulle hjälpa mig saknade utrustning och licens att jobba med AC. När jag åkte därifrån stod temperaturmätaren på -40 grader. Det lilla som ACn kylde innan besöket försvann helt. Till slut lovade de att jag kunde lämna bilen någon annanstans, jag skulle betala och få pengar av Svenska Bil. Det tog över 6 månader att få dem pengarna, efter många påstötningar.
Således är mitt förtroende för Hedin Bil noll, det är bara för att de har tech-2 med Cadillac programvara som de varit intressanta. De säger dock att den funktionen som finns på 9-3 inte finns i Cadillac. Det kan stämma, men jag vill helst verifiera med någon mer, då jag som sagt inte litar på dem.
Så 13 februari mailade jag om en offert på en 3D-X service och aktivering av extraljus till båda företagen ovan.
Jag skrev bil, modell, motor (2.0t flexifuel), årsmodell och miltal.
25 februari skickade jag en påminnelse då ingen av dem svarat!
2 mars fick jag svar från Hedin Bil (Lennart Rönn har än idag inte svarat). De ville veta reg-nummer och efter de fick det så fick jag priset på servicen: 10900 kronor!!!
Jag mailade tillbaks och frågade vad det var för service de räknat på och vad som ingick i den, för 10900 för en 3D-X känns inte rimligt...
1 vecka senare har jag inte fått något svar så jag ger upp, särskilt som de ändå inte kan fixa extraljusen, vilket var anledningen till att jag frågade dem överhuvudtaget.
Så, efter en lång inledning, så letar jag efter en verkstad inom 10-15 mil från Stockholm som helst kan fixa extraljusen och som kan utföra en service för en lite lägre summa än 10900 ... Jag är alltså beredd att åka en bit för att få ett vettigt jobb utfört till en rimlig peng.
Någon som har några förslag?