Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Passar Framstolar från en -02 eller -06 i min -08 9-3?

  1. #1
    Sugmotor Lillejohns avatar
    Reg.datum
    feb 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66
    Medlem#
    10038

    Question Passar Framstolar från en -02 eller -06 i min -08 9-3?

    Här kommer han, mannen med teflonminnet (rubriken kunde gjorts enklare om jag kommit ihåg vad OG och NG stod för )

    Jag (eller rättare sagt min fru) har en 9-3a som hon låter mig använda då hon kan ta sig till jobbet på annat sätt.
    Detta är en JetBlack 2008 Linear (hon ville ha billigast möjliga bil att äga ir försäkring/skatt per år).

    Då jag är vanare vide lite mer finnesser, gud vad jag saknar min taklucka från min förra 9-3a.

    Så var jag i veckan på Matpun och slängde in ett steg ett och en Aeroratt.
    Jag fick även med mig en komplett Griffin-framklädsel (där bak sitter det hundar och dom har ju ingen känsla för kvalitet så ingen Griffin för deras del.

    Nu till frågan:
    Då jag har en Linear så har jag således inga sportstolar som jag kan klä med Griffinkädseln.
    Jag letar frenetisk efter ett par och har hittat några från någon skrot (där skumgummit vista sig vara mögligt med tillhörande doft).
    Nu såg jag ett par från -02, jag undrar alltså vilka årsmodeller passar min 2008 och Griffinklädseln?

    När jag söker på skrotar etc så får jag bara upp samma stolar och klädsel som jag redan har (Svart halvskinn).

    Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig att reda ut detta? Jag gick tyvärr in i den berömda väggen för mer än ett år sedan så varje krona som inte går till nudlar och blomkål läggs på SAABE:en, men jag har en "sk" begränsad budget.

    Jag kan tänka mig att betala för tips som leder till affär eller om någon har ett par över, Jag finns i STHLM.

    Samt var får jag tag på "tången som behövs för att klä om" stolarna.

    Till er som tycker det verkar idiotiskt att lägga så mycket pengar på en Linear, så kan jag lugnt trösta er att med att så fort jag är tillbaka i arbete så införskaffas en 9-3 Aero eller TurboX eller varför inte en Griffin?


    Edit: Inköp och försäljning sköts på prylmarknaden. //Moderator
    Senast redigerat av Vfr den 2016-03-07 klockan 11:43.
    Såld: 9-3 SC 2007 - Manuell - Vector - MapTun Steg 1+ 220hk/345Nm
    Såld: 9-3 SC 2008 - Automat - Linear BioPower - Maptuner X Steg 1+ TD04 270Hk/390Nm

    Nuvarande: 9-3X SC 2011 - Manuell 6vxl - Vector -Biopower XWD -Maptuner X Original (Ännu) -210hk/XXX

Liknande ämnen

  1. Passar framstolar från 9-5 Aero -04 till NG9-3
    Av lechistani i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-05-15, 22:06
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 13:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •